Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Verstappen wist Red Bull te verrassen met mega stint

Helmut Marko heeft in de nasleep van de Grand Prix van Mexico toegegeven dat hij nog steeds niet begrijpt hoe Max Verstappen voor elkaar heeft gekregen bijna de gehele race op dezelfde banden te rijden. De adviseur van Red Bull zegt dat de voorspelling totaal niet overeenkwam met de realiteit.

Verstappen Mexico
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Na afloop van de Grand Prix van Mexico verbaast het team van Red Bull zich nog altijd over het aantal ronden dat Max Verstappen wist af te leggen op zijn set harde banden. De Nederlander kwam na zijn lekke band in de openingsfase binnen voor nieuwe banden en reed vervolgens de rest van de wedstrijd, precies 66 ronden, op het hardste rubber.

Helmut Marko is van mening dat het allemaal niet zoals verwacht verliep op zondag. "Ik denk dat het voor iedereen een grote verrassing was. Op zaterdag regende het als een tierelier. Ik heb geen idee waarom het op zondag zo anders was als een dag eerder", aldus de Oostenrijker in gesprek met onder andere Auto, Motor und Sport.

Wat Red Bull helemaal op het verkeerde been zette, was het feit dat de rondetijden van Verstappen gedurende zijn tweede stint niet aftakelden. Zelfs tegen het einde van de wedstrijd op het Autodromo Hermanos Rodriguez kon de Limburger nog respectabele tijden rijden, waardoor Red Bull niets anders kon doen dan zijn stercoureur laten doorrijden. Verstappen kwam uiteindelijk op ruim een minuut van de winnaar, Lewis Hamilton, over de streep.

De reden dat de bandensituatie op zondag zo verwarrend was voor de teams, had te maken met een aantal factoren. Naar verluidt gedroegen de banden zich met name zo anders, omdat de temperatuur op zondag aanzienlijk hoger was dan eerder in de week. Het asfalt was tijdens de Grand Prix bijna tien graden warmer dan op vrijdag en zaterdag.

Voor wat betreft het incident met Bottas legt Marko de schuld neer bij de Mercedes-coureur. "Bottas had een beetje voorzichtiger kunnen zijn." De Oostenrijker deelt overigens de mening van Horner en denkt dat Verstappen de race mogelijk had kunnen winnen als de touche met de Fin niet had plaatsgevonden.

Max Verstappen wist Mexico dit jaar niet te veranderen in Maxico. Hij schoot zichzelf in zijn voet. Luister nu de F1-podcast van RacingNews365 met autocoureur Tim Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en DJ Jeroen van Inkel.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Mexico 2019 RN365 Nieuwsdossier

4 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Interview met Verstappen Max baalt van zijn 'luie' F1-bolide: "Dat is toch wel zonde"