Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Verstappen ziet ondanks crash Leclerc stijgende lijn bij competitief Red Bull

Door de crash van Charles Leclerc werd het uiteindelijk een relatief gemakkelijke middag voor Max Verstappen. We zullen nooit weten hoe het was afgelopen als de Ferrari-coureur niet was gecrasht, maar Verstappen ziet in ieder geval dat Red Bull het weer goed voor elkaar had.

In de Franse hitte gingen Max Verstappen en Charles Leclerc voor de zoveelste keer dit seizoen de strijd met elkaar aan. Het gevecht kwam echter abrupt ten einde toen de Ferrari-coureur crashte en de Nederlander met relatief gemak naar de overwinning kon rijden. Na afloop verschijnt Verstappen voor de camera bij Viaplay , waar hij vertelt over zijn race. "Het was best warm, maar uiteindelijk hoef je de laatste twintig ronden niet op de limiet te rijden. Dat helpt wel!", glundert hij. Voordat Leclerc uitviel streden de twee samen, maar na tien ronden moest Verstappen de touwtjes toch even laten vieren. Hij legt uit waarom. "Je zit zoveel ronden zo dicht achter hem en op een gegeven moment worden de banden te warm, dus dan moet je hem iets laten gaan."

Verstappen ziet een competitief Red Bull

Daar waar Verstappen vanwege problemen met bandenslijtage in Oostenrijk niets tegen Leclerc in wist te brengen, zo kon hij deze zondag wel het gevecht aan gaan. Dat stemt Verfstappen tevreden, ook al weet hij niet hoe het gevecht in het tweede deel zou zijn gelopen als Leclerc niet was gecrasht. "We hadden wel goede snelheid, want je zag dat Leclerc overstuur en problemen had. Het zag er goed uit, maar het is altijd een vraagteken hoe hij het op de andere banden gedaan had, maar ik denk dat we nu in de race competitiever waren dan in Oostenrijk." Al met al kon hij vervolgens op zijn dooie gemak, relatief gezien, naar de finish rijden. "Ja het was een kwestie van managen, maar dat was ook meer voor de veiligheid. De pitstraat is hier heel lang, waardoor een tweede pitstop niet ideaal was. Dat maakt een eenstopper tegelijkertijd wel moeilijk, want je krijgt veel vibraties in de banden omdat ze enorm slijten, dus naar het einde toe was het puur het managen van de banden."

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi