De sprintrace op Spa-Francorchamps begon achter de safety car en na vier ronden werden de coureurs losgelaten. Toen wilde iedereen echter al wisselen van de regenbanden naar de intermediates. Verstappen wachtte een ronde, om chaos in de pitstraat te voorkomen, maar daardoor verloor hij de leiding aan Oscar Piastri. De Australiër was van P2 vertrokken en kwam wel meteen naar binnen. De verkeerde keuze van Red Bull? Verstappen vindt van niet. "Nee, het was de veiligere beslissing. Ik had naar binnen kunnen komen als eerste coureur, maar dan kan ik geblockt worden door andere auto's, of er komt een safety car en dan ben je ook het grote slachtoffer. Ik vond het niet erg om door te rijden. We verloren een positie, maar we wisten dat we snel waren. Dat heb je kunnen zien. Zodra de intermediates erop zaten, vlogen we. Het was dus prima zo."
Alles onder controle
Even had Verstappen het nog over zijn remmen, die hij 'niet wakker gemaakt' kreeg. Achteraf haalt hij zijn schouders op. "We hadden alles onder controle. De auto was snel en de banden hielden het goed. Kleine probleempjes slechts", aldus de Red Bull-coureur. Op zondag moet hij weer wat mensen inhalen om te winnen. Wat heeft hij op zaterdag geleerd tijdens de sprintrace wat hij op zondag kan gebruiken? "Ik weet het niet. Ik moet wat auto's voorbij, dus het grootste risico is de eerste bocht in de eerste ronde. Dat is altijd lastig. Zolang we niet in de problemen komen, dan hebben we een snelle auto op zondag", zo sluit hij af.
Meest gelezen