vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Vettel: "Binnen een week kan je niet veel veranderen aan de wagen"

Na het dominante optreden van Mercedes in Rusland houdt Ferrari haar hart vast. Kan de Duitse rivaal ook op het circuit van Suzuka de lakens uitdelen? Als dat het geval is, dan heeft kampioenschapsleider Lewis Hamilton de mogelijkheid om naaste concurrent Sebastian Vettel schaakmat te zetten.

De Duitser heeft met nog vijf races te gaan een achterstand van liefst vijftig punten en zal een klein wondertje kunnen gebruiken om alsnog met de wereldtitel aan de haal te gaan.

Voorafgaand aan het Japanse Grand Prix-weekend kan Vettel niet heel veel anders dan gewoon hopen, zo erkent de Ferrari-coureur in de persconferentie op donderdagmiddag (lokale tijd). "Binnen een week kan je niet veel veranderen aan de wagen", meent hij terecht. "We kunnen slechts hopen dat Suzuka ons beter ligt dan het Sochi Autodrom, al hebben we overigens wel echt alles uit de wagen kunnen persen in Rusland. Qua racepace zaten we dicht op de Mercedes. Hopelijk komen we hier, in Japan, wat beter uit de startblokken in de training."

Vettel weet dat als hij eenmaal achter de Mercedessen rijdt, hij er ook niet zo één-twee-drie langs kan komen. "Dat is racen anno 2018. Het is lastig om wiel tegen wiel te gaan op de baan. Je deelt de baan met negentien anderen, maar je ziet ze amper - zelfs in de race kan het voorkomen dat je geen enkele tegenstander ziet." Ondanks dat er veel kritiek is op het racen van tegenwoordig, denkt Vettel dat het goed is dat er af en toe een wat saaiere wedstrijd tussen zit. "Sommige races zijn intenser dan andere races. Als elke race ontzettend intens zou zijn, dan wordt dat juist normaal."

Kortstondig blikt Vettel terug op het gevecht dat hij met Hamilton had, nadat de Brit zijn verplichte pitstop had gemaakt in Sotsji. "Het was goed om te vechten en ik heb ervan genoten, al heeft hij er waarschijnlijk meer plezier van gehad dan ik", knipoogt Vettel, die Hamilton de race zag winnen en zelf uiteindelijk als derde over de meet kwam.

RN365 Special
Grootste Formule 1-schandalen: de loden balletjes van Tyrrell

In de terugkerende rubriek ‘Formule 1-schandalen’ belicht RacingNews365 deze keer de loden balletjes van Tyrrell, een laatste poging om de strijd met de turbowagens aan te gaan.

Lees meer
Breaking Dit wil Max Verstappen veranderen aan de Formule 1