Tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Duitsland kon Sebastian Vettel door toedoen van turboproblemen geen tijd neerzetten en moest hij de race vanaf de laatste positie vertrekken. Tijdens de bloedstollende en doldwaze Duitse GP wist Vettel zijn hoofd, in tegenstelling tot onder andere teamgenoot Charles Leclerc, koel te houden. De Duitser reed een sterke race en finishte als tweede. Vettel hoopt deze sterke lijn door te kunnen trekken naar Hongarije, waar hij voor Ferrari al twee keer eerder, in 2015 en 2017, de bovenste trede van het podium mocht beklimmen. Vettel houdt van racen op de Hungaroring, dat hij zelf beschrijft als een fysiek zwaar circuit: "Vanwege het gebrek aan lange rechte stukken is het Hongaarse circuit in de huidige Formule 1-bolides fysiek een relatief zwaar circuit. Doordat de bochten elkaar snel opvolgen, kan je achter het stuur nauwelijks uitrusten. Zeker in combinatie met de brandende Hongaarse zon zorgt dat vaak voor zware raceomstandigheden." "Bovendien worden fouten op dit circuit zwaar gestraft. Door de harde wind ligt er namelijk veel zand en stof op de baan, waardoor je grip verliest zodra je van de ideale racelijn afwijkt. Een fout zorgt daardoor al snel voor veel tijdsverlies. Inhalen is op het circuit daarnaast vrijwel onmogelijk, behalve in de eerste bocht, maar vanwege het korte rechte stuk neemt dat veel risico's met zich mee", aldus Vettel. In Hongarije gaat Sebastian Vettel op jacht naar de eerste seizoensoverwinning voor Ferrari. Van de vorige elf races werden er negen winnend afgesloten door Mercedes en twee door Red Bull. Het Italiaanse team maakte al meerdere malen aanspraak op de overwinning, maar wist, meestal door toedoen van haar eigen fouten, nog geen enkele race winnend af te sluiten.
Meest gelezen