Volgend jaar gaat het World Endurance Championship flink op de schop. De hoogste klasse die we kende als de LMP1-klasse wordt vervangen door de Hypercar Prototype-klasse, waarin wordt geracet met racewagens die sterk zijn gebaseerd snelste sportwagens van diverse autofabrikanten. Het Amerikaanse Glickenhaus debuteert met twee racewagens en lijkt de line-up al grotendeels rond te hebben. Men heeft echter nog een zitje over voor niemand minder dan Sebastian Vettel: "Als hij voor ons wil komen racen op Le Mans, dan hebben we een stoeltje voor hem vrij", aldus Jim Glickenhaus in gesprek met Dyler . De succesvolle zakenman ziet bij Ferrari, het huidige F1-team van Sebastian Vettel een vervelende trend: "Mijn verstandhouding met Ferrari is goed, en hoewel ik niet bekend ben met de exacte werkwijze van Ferrari, constateer ik als buitenstaander dat het team een verleden heeft met het slecht behandelen van coureurs, dat was in de tijd van Enzo Ferrari al zo." Horner en Marko zijn enthousiast over Albon, maar is dat wel terecht? Dat en veel meer, zoals de vooruitblik op de Belgische Grand Prix, hoor je in de nieuwste RN365-podcast, met autocoureur Tom Coronel, F1-journalist Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen.
Meest gelezen