In de 26e ronde van de Grand Prix van Rusland moest Sebastian Vettel zijn Ferrari aan de kant zetten vanwege een kapotte MGU-K. Gedurende het hele seizoen mogen de teams slechts twee MGU-K's gebruiken en Vettel heeft beide onderdelen dit seizoen al gebruikt. In Sotsji begaf zijn tweede MGU-K van dit jaar het. Mocht hij een derde onderdeel gebruiken, dan krijgt de coureur een gridstraf van tien plaatsen. Ferrari-teambaas Mattia Binotto is ervan overtuigd dat Vettel geen derde hybride onderdeel nodig heeft en dus geen gridpenalty hoeft te incasseren. Hij denkt dat zijn coureur kan terugvallen op de eerste MGU-K en andere motoronderdelen die Vettel dit seizoen al heeft gebruikt. Het onderdeel is niet het enige dat moet worden vervangen in Vettels power unit. "Waarschijnlijk was ook de elektronica in de motor beschadigd. Daar hebben we er nog een van, dus zullen we in Japan die gebruiken", aldus Binotto. Vettel moet nu terugvallen op zijn 'oude' MGU-K om een gridstraf te voorkomen, maar in 2020 wordt de regel soepeler omtrent dit hybride onderdeel. Dan mogen de coureurs drie MGU-K's gedurende het seizoen gebruiken. Luister hieronder naar de nieuwste F1-podcast van RacingNews365, waarin Tim Coronel, Joe van Burik en Jeroen van Inkel terugblikken op de bewogen Grand Prix van Rusland.
Meest gelezen