Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Vettel zorgt zelfs na zijn vertrek nog voor verandering bij Ferrari

Ferrari is keihard aan het werk om in 2021 sterker voor de dag te komen dan dat men in 2020 deed. Een van de voornaamste punten die de Scuderia hoopt te verbeteren gedurende deze winter is de power-unit.

Ferrari-teambaas Mattia Binotto liet tijdens de kerstlunch tegenover onder andere RacingNews365 weten dat de Ferrari-fans op meer mogen hopen in 2021. Zo liet de Italiaan weten dat men in Maranello druk bezig is om de power-unit te verbeteren. Motorsport.it weet te melden dat Ferrari op dit moment al zo'n 15pk extra heeft gevonden in de motor en dat men er bij Ferrari vanuit gaat dat ze nog voor de start van het seizoen tot 30 extra paardenkrachten extra weten te vinden ten opzichte van de 2020-motor. Ferrari weet meer pk's uit de motor te halen doordat men de intercooler en de MGU-K uitgebreid onder handen neemt. Zo zal de verbeterde MGU-K ervoor zorgen dat het elektrische vermogen beter verspreid wordt over een ronde. Die extra pk's zal Ferrari hard nodig hebben om de stap naar voren te kunnen maken, de Scuderia eindigde in 2020 namelijk teleurstellend als zesde in de strijd om het constructeurskampioenschap. Overigens past Ferrari niet alleen de motor aan, ook de bolide wordt nog flink onder handen genomen tijdens de wintermaanden. Zo is men druk doende om de ophanging van de wagen te veranderen en zal de SF1000 ook aerodynamisch enige veranderingen gaan doormaken. Ferrari heeft ook een nieuwe versnellingsbak gebouwd en deze zal de engineers waarschijnlijk dwingen tot het maken van het op het oog zichtbare veranderingen. Waarschijnlijk moeten in Maranello namelijk ook de uitlaten van de bolide veranderd worden. Deze zullen waarschijnlijk meer verpakt komen te zitten en zullen er tevens voor zorgen dat de bolide stabieler wordt aan de achterkant. De manier waarop de lucht langs de wagen wordt geleid zal door de nieuwe positionering van de uitlaat namelijk verbeteren. Deze aanpassing lijkt er vooral te zijn gekomen op het advies van Sebastian Vettel. De viervoudig wereldkampioen kon absoluut niet overweg met de SF1000, omdat de achterkant volgens hem erg instabiel was. Met die feedback lijkt Ferrari deze winter dus wat te doen, ondanks dat Vettel volgend jaar niet meer voor Ferrari zal rijden. Kleven er naast voordelen ook nadelen aan de komst van Sergio Perez naar Red Bull? Dit en meer bespreken Tom Coronel, Ruud Dimmers en Thomas van Groningen in de podcast van RacingNews365. Beluister hem hieronder.

Viaplay
x
Breaking Hulkenberg eerste aanwinst voor F1-project Audi