© Getty Images / Red Bull Contentpool

Nieuwsoverzicht

Vijf dingen die ons opvielen aan de F1 GP van België

De Grand Prix van België was er qua spanning niet een om door een ringetje te halen. Toch vielen ons weer genoeg dingen op, zowel binnen de Formule 1 als daarbuiten.

Het wordt Lewis Hamilton wel heel heet onder de voeten
Lewis Hamilton mag dan roepen dat hij graag een groots gevecht met anderen aangaat op weg naar een vijfde wereldtitel, maar als hij krijgt waar hij om vraagt trekt hij het gezicht van oorwurm. De wanhoop na afloop van de race was welhaast in zijn ogen af te lezen, nadat hij op waarde werd geklopt door Sebastian Vettel én Ferrari. De Brit behoudt de leiding in het wk, maar moet aan de bak om die voorsprong te behouden, precies zoals hij het zelf graag ziet.

Wat een onbeschrijfelijk mooi ding is de halo
Natuurlijk blijft de halo foeilelijk, maar wat zijn we nu met zijn allen opeens blij dat de halo op de auto van Charles Leclerc zat. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als het device er niet was geweest. Elk leven wat er mee gered kan worden is er één en zelfs al zou het er bij één blijven, dan is het dat meer dan waard.

De veerkracht van Force India
Leek het er op donderdag nog op dat de formatie de start van de Grand Prix nooit zou zien, het contrast kán drie dagen later niet groter zijn. Na een prachtkwalificatie waarin het tot Racing Point Force India omgedoopte team tactisch alles goed deed, stonden Sergio Perez en Esteban Ocon ook op zondag hun mannetje. De eerste achttien punten van het nieuwe team zijn een feit.

Nederlands succes in reserve-Nederland
Voor Nederland was het een mooi weekend in de Belgische Ardennen. Niet alleen vanwege de derde plaats van Max Verstappen, maar bijvoorbeeld ook door de prachtige overwinning van Nyck de Vries in de Formule 2. Richard Verschoor debuteerde op zondag bovendien in stijl door van de zeventiende naar de zevende plaats te rijden in de GP3 en daarmee terloops zijn eerste punten te pakken. In de Porsche Supercup mocht de Nederlander Larry ten Voorde het podium beklimmen vanwege een prachtige tweede plaats. Het Wilhelmus klonk slechts eenmaal, maar het Nederlandse publiek had genoeg om voor te juichen.

Honda komt eraan
Red Bull had kunst- en vliegwerk (lees: een ultra low downforce-achtervleugel) nodig om het gebrek aan pure pk's te compenseren op de rechte stukken. Daarmee stuurde Max Verstappen zijn RB14 alsnog knap naar het podium, maar aan de Renault-motor was dat niet te danken. Verder naar achteren pakte Pierre Gasly met Honda-motor een mooie negende plaats op een circuit waar power een voorwaarde is voor succes als je niet over downforce-sterke auto als de RB14 beschikt.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen