vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Vijf dingen die ons opvielen aan de F1 GP van België

De Grand Prix van België was er qua spanning niet een om door een ringetje te halen. Toch vielen ons weer genoeg dingen op, zowel binnen de Formule 1 als daarbuiten.

Het wordt Lewis Hamilton wel heel heet onder de voeten
Lewis Hamilton mag dan roepen dat hij graag een groots gevecht met anderen aangaat op weg naar een vijfde wereldtitel, maar als hij krijgt waar hij om vraagt trekt hij het gezicht van oorwurm. De wanhoop na afloop van de race was welhaast in zijn ogen af te lezen, nadat hij op waarde werd geklopt door Sebastian Vettel én Ferrari. De Brit behoudt de leiding in het wk, maar moet aan de bak om die voorsprong te behouden, precies zoals hij het zelf graag ziet.

Wat een onbeschrijfelijk mooi ding is de halo
Natuurlijk blijft de halo foeilelijk, maar wat zijn we nu met zijn allen opeens blij dat de halo op de auto van Charles Leclerc zat. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als het device er niet was geweest. Elk leven wat er mee gered kan worden is er één en zelfs al zou het er bij één blijven, dan is het dat meer dan waard.

De veerkracht van Force India
Leek het er op donderdag nog op dat de formatie de start van de Grand Prix nooit zou zien, het contrast kán drie dagen later niet groter zijn. Na een prachtkwalificatie waarin het tot Racing Point Force India omgedoopte team tactisch alles goed deed, stonden Sergio Perez en Esteban Ocon ook op zondag hun mannetje. De eerste achttien punten van het nieuwe team zijn een feit.

Nederlands succes in reserve-Nederland
Voor Nederland was het een mooi weekend in de Belgische Ardennen. Niet alleen vanwege de derde plaats van Max Verstappen, maar bijvoorbeeld ook door de prachtige overwinning van Nyck de Vries in de Formule 2. Richard Verschoor debuteerde op zondag bovendien in stijl door van de zeventiende naar de zevende plaats te rijden in de GP3 en daarmee terloops zijn eerste punten te pakken. In de Porsche Supercup mocht de Nederlander Larry ten Voorde het podium beklimmen vanwege een prachtige tweede plaats. Het Wilhelmus klonk slechts eenmaal, maar het Nederlandse publiek had genoeg om voor te juichen.

Honda komt eraan
Red Bull had kunst- en vliegwerk (lees: een ultra low downforce-achtervleugel) nodig om het gebrek aan pure pk's te compenseren op de rechte stukken. Daarmee stuurde Max Verstappen zijn RB14 alsnog knap naar het podium, maar aan de Renault-motor was dat niet te danken. Verder naar achteren pakte Pierre Gasly met Honda-motor een mooie negende plaats op een circuit waar power een voorwaarde is voor succes als je niet over downforce-sterke auto als de RB14 beschikt.