© Mercedes

Nieuwsoverzicht

Vijf dingen die ons opvielen bij de F1 GP van Italië

De Grand Prix van Italië verveelde geen moment. Het podium voor Verstappen lonkte en er was een spannend gevecht om de overwinning. Ook verder naar achteren is er genoeg om over na te praten. Deze vijf dingen vielen ons op tijdens de Grand Prix van Italië.

Hamilton mentaal weerbaarder dan Vettel

Sebastian Vettel hielp op een wel heel knullige wijze en veel te vroeg in race zijn eigen winstkansen om zeep. De titelrace is een strijd die beslist wordt over een periode van 21 races en niet in de eerste de beste chicane van een willekeurige Grand Prix. Lewis Hamilton lijkt dat beter te begrijpen dan Sebastian Vettel, die zich in de openingsronde niet gewonnen wilde geven. Een goede vechtersmentaliteit siert elke coureur, maar een beetje realiteitszin zou hem niet misstaan. Lewis Hamilton begreep enkele ronden later wél dat hij was geklopt door Kimi Raikkonen en wachtte geduldig een volgende kans af.

Max Verstappen laat zich niet passeren

Of hij nou fout zat of niet, Max Verstappen heeft eens te meer laten blijken dat je van hele goeden huize moet komen om hem in te halen, zeker buitenom. Valtteri Bottas vond de actie van de Red Bull-coureur niet fair, maar bedenkt zich een volgende keer misschien wel een tweede keer voordat hij de krappe ruimtes die Max Vertappen je gunt, opzoekt.

© Getty Images/Red Bull Contentpool

Renault verliest terrein

Aan het begin van het seizoen leek McLaren de logische kandidaat om er met de vierde plaats in het WK vandoor te gaan. Later leek die rol weggelegd te zijn voor Renault, maar ook de Franse constructeur begint de grip op die positie te verliezen. Sterker nog, als Romain Grosjean niet was gediskwalificeerd, had de Amerikaanse outfit vóór Renault gestaan. Het is dat Force India een karrenvracht aan punten is verloren door de overname van het team, anders had ook de roze brigade vóór Renault gestaan.

Honda komt er wel

Opeens stond daar een Honda-aangedreven Toro Rosso in Q3. We waren toch op Monza, dat circuit waar vermogen allesbepalend is? En het was toch gewoon droog? Het optreden van Pierre Gasly in Q3 was misschien wel net zo verrassend als dat van Lance Stroll, met dat verschil dat Lance Stroll over een Mercedes-motor beschikt. Een dag later was het overigens Daniel Ricciardo die er, met Renault-motor, achter kwam dat de Toro Rosso-Honda helemaal niet zo makkelijk in te halen valt en dat de Honda-motor misschien toch niet zo slecht is als hij zelf vermoedt.

Fernando Alonso is 'r wel klaar mee

De Spanjaard in dienst van McLaren maakt niet de indruk zich ook maar ergens nog druk om te maken in de Formule 1. Samen met Kevin Magnussen helpt hij twee kwalificatierondjes om zeep, maar Alonso lacht het weg. Hij maakt momenteel meer vijanden dan vrienden, aangezien ook Pierre Gasly niet echt te spreken was over zijn gevechtstactieken. Ergens is het wel te begrijpen dat de liefde bekoeld is, want Alonso hoort niet te strijden om een plekje in Q3 of om het laatste punt. Zijn laconieke houding siert hem echter niet.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen