Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Vijf grote vraagtekens voor het Formule 1-seizoen 2019

Een nieuw jaar, een nieuw seizoen met volop nieuwe kansen voor iedereen. Maar ook een jaar met spannende wintermaanden en volop vragen. Racingnews365 belicht vijf grote vraagstukken voor het nieuwe F1-seizoen.

Daniel Ricciardo: weet hij te verrassen met Renault? De Australiër verliet na vijf seizoenen het team van Red Bull Racing voor een avontuur bij Renault. De Franse renstal wil graag terugkeren in de top van de F1, maar was in 2018 nog slechts veldvulling in de subtop. Weet het grote automerk deze winter echt progressie te boeken, om zo Ricciardo in staat te stellen om regelmatig te strijden voor de podiumplaatsen?

Treedt Vettel in de voetsporen van Michael Schumacher bij Ferrari? Michael Schumacher veroverde liefst vijf wereldtitels met Ferrari, maar moest vijf seizoenen wachten op zijn eerste. Sebastian Vettel droomt ervan om in de voetsporen van zijn vriend en grote voorbeeld te treden. In 2017 en 2018 was hij goed onderweg in de eerste seizoenshelft, maar zakte hij ver weg na de zomerstop. Wordt 2019, zijn vijfde seizoen in dienst van Ferrari zijn jaar, of pakt Lewis Hamilton zijn zesde titel? Brengen de nieuwe F1-regels meer spanning en verrassing? De auto's zijn op diverse punten gewijzigd, waarbij de wijzigingen aan de voor- en achtervleugels het meest in het oog springen. Doelstelling is dat de auto's dichter achter de voorgangers kunnen rijden, waardoor er een grotere kans op inhaalacties is. Welk team weet de nieuwe regels op de juiste manier te interpreteren en tovert er een ontwerper nog een konijn uit de hoge hoed zoals Brawn dat in 2009 deed? Honda: lukt het na vijf seizoenen om een winnende motor te maken? De druk ligt er vol op bij Honda nu de motor achterin de bolides van Max Verstappen en Pierre Gasly ligt. Ruimte om te falen is er niet meer, maar de Japanners moeten deze winter nog wel een grote stap zetten. Meer vermogen en een betere betrouwbaarheid zijn benodigd om Red Bull meer overwinningen te brengen dan de vier stuks van 2019. Na vier povere seizoenen wil Honda de Japanse eer in 2019 herstellen. Max Verstappen: kansrijk voor de wereldtitel? Verstappen liet in 2018 zien dat hij klaar is voor het echte werk. Zijn RB14 was dat ook, maar het ontbrak nog aan wat extra pk's. In 2019 is de hoop dat Honda hem die kan leveren, maar dat is niet het enige vraagteken. Nieuwe regels betekent een kans voor het ontwerpteam om te schitteren, maar ook een risico om te falen. Toen de regels in 2017 wijzigden sloeg Red Bull, geheel tegen de verwachting, de plank volledig mis. Lukt het Adrian Newey nu wel om een winnende bolide te ontwerpen?

Viaplay
x
Max Palmer: "Verstappen kon kampioenschap beslissen, maar zette zichzelf buitenspel"