© Mercedes

Nieuwsoverzicht

Vijf zaken die ons opvielen tijdens de Grand Prix van Brazilië

12 nov. 13:45 René Oudman 3 reacties
De twintigste ronde van het wereldkampioenschap Formule 1 van 2018 was eentje waar nog lang over nagepraat zal worden. Racingnews365 zet zoals gebruikelijk vijf zaken onder elkaar die opvielen tijdens het treffen, dat ditmaal in Brazilië plaatsvond.

Jezelf van een ronde achterstand ontdoen is vragen om moeilijkheden

Wat schoot er precies door Esteban Ocon heen, toen hij raceleider Max Verstappen in probeerde te halen? De Fransman was in het voorgaande rondje drie tienden van een seconde rapper geweest dan de Nederlander en achteraf gezien was dat de enige ronde van de 71 ronden tellende race waarin Ocon sneller was. Als je een rondje achterstand wilt inlopen, dan moet je heel erg zeker van je zaak zijn. Zo niet, dan is het vragen om moeilijkheden.

Red Bull Racing kan op vrijwel elk circuit meestrijden voor podia

Wie had van tevoren verwacht dat Red Bull Racing voor podiumplaatsen, en zelfs de overwinning mee zou strijden? Verstappen klom van P5 op naar P2, als Ocon zijn fratsen thuis had gelaten was de Nederlander met de overwinning aan de haal gegaan. Daniel Ricciardo baande zich een weg vanaf startplaats elf naar een vierde stek aan de meet en als de race een paar ronden langer had geduurd, was het mogelijk een podiumplek geworden.

Sauber heeft de wagen écht heel erg goed voor elkaar

Zevende in Mexico, zevende in Brazilië: Charles Leclerc rijdt ineens een beste sloot punten bijeen. Toro Rosso is al gepasseerd door Sauber en het is zelfs niet ondenkbaar dat Force India er nog aan moet geloven. Sauber heeft namelijk slechts zes puntjes achterstand op de roze brigade. Wie eind 2017 had gezegd dat de inmiddels bordeauxrood-met-witte brigade twaalf maanden later zou vechten om P7 in het constructeursklassement met liefst 42 WK-punten op het conto, zou heel raar worden aangekeken.

Toro Rosso’s rijders zullen niet samen naar een feestje gaan

In de kantlijn van het grote verhaal van de Braziliaanse Grand Prix maakten de heren van Toro Rosso elkaar het leven onnodig zuur, wat heet: Pierre Gasly wilde Brendon Hartley ondanks meerdere verzoeken van het team niet langszij laten. Onder het argument ‘er valt toch niets meer te winnen’ bleef de Fransman langdurig hinderlijk voor zijn Nieuw-Zeelandse teammaat rijden. De vriendschap is inmiddels veranderd in een lichte animositeit, waarin beiden elkaar niet al teveel gunnen.

De reeks die Mercedes neerzet is heel erg bijzonder

Vijf keer op rij heeft Mercedes de wereldkampioen bij de rijders afgeleverd en vijfmaal achtereen is het Duitse merk nu de beste om wat betreft de constructeurstitel. Het is een ongekende prestatie, die mogelijk werd gemaakt door de V6-turboreglementen die in 2014 in werking werden gesteld. De sterkte van Mercedes zit ‘m echter al lang niet meer slechts in de motor, in 2017 bewees men ook op technisch vlak sterk in te kunnen spelen op het ontwerp van de wagen. Wat Mercedes in dit decennium klaar weet te spelen, zal voor altijd worden herinnerd door de Formule 1-liefhebbers.

Reacties

Er ging iets mis bij het ophalen van de reacties... Kom op een later moment terug om de reacties te lezen.

Je bericht kon niet worden geplaatst. Probeer het nogmaals of log opnieuw in

De voordelen van een account:

  • Reageren op artikelen

  • Toegang tot exclusieve content

  • Win mooie prijzen met quizen en spellen

  • Profiteer van exclusieve voordelen