Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
Quali za 04 jul 15:00 16:00
Race zo 05 jul 15:10 17:10
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk
Dagen
Uur
Min.
Sec.
F1-nieuws

Vijf zaken die ons opvielen tijdens de Grand Prix van Rusland

Van tevoren werd de Grand Prix van Rusland alvast weggezet als ‘de saaiste van het Formule 1-seizoen’, zodat deze in ieder geval niet tegen kon vallen. Verhalen waren er met name dankzij Mercedes voldoende, maar ook een jarige Red Bull-coureur deed een duit in het zakje. Vijf zaken die volgens Racingnews365 opvielen in Rusland.

Het is daadwerkelijk Hammertime

Vijf overwinningen uit de laatste zes Grands Prix, er staat geen enkele maat op Lewis Hamilton. De 33-jarige Brit is op ramkoers richting zijn vijfde wereldtitel en niemand die aan het einde van 2018 kan beweren dat het een ‘gelukje’ is geweest. Hamilton maximaliseert overal waar hij komt – en als zijn eigen teamgenoot dan ook nog een duit in het zakje gaat doen door hem voor te laten, is het hak daadwerkelijk van de dam. Vijftig punten voorsprong is in vijf races tijd prima weg te geven in een mechanische sport, maar als Hamilton deze lijn vasthoudt is hij in Mexico gewoon weer kampioen.

Valtteri Bottas is de Rubens Barrichello van eind jaren ‘10

In een eerder stadium van dit seizoen liet Toto Wolff zich nog negatief uit over teamorders. De Oostenrijkse teambaas van Mercedes vond teamorders niet bij de sport horen en wilde ze zelf dan ook het liefst vermijden. In Duitsland gaf hij echter een duidelijke teamorder, in Italië volgde er een verkapte vorm waarbij de strategie van Valtteri Bottas om zeep werd geholpen. De Russische GP markeerde de eerste, echte, keiharde teamorder van Mercedes: Bottas moest aan de kant om Hamilton te laten winnen en hij gehoorzaamde.

De Red Bull RB14 is een wonderwagen

De Russische Grand Prix zou eentje zijn waar Red Bull niet bijzonder veel klaar kon spelen en daarom kregen Max Verstappen en Daniel Ricciardo een vloot aan nieuwe onderdelen in hun wagens gemonteerd. Achteraf is de vraag of het Sochi Autodrom inderdaad wel de juiste plaats was om gridstraffen te pakken: de Red Bulls leken erg competitief op de vrijdag en Christian Horner liet zich ontvallen dat zijn rijders de Ferrari’s in principe aan hadden gekund tijdens de kwalificatie. De Renault-motor is het zorgenkindje, de Red Bull RB14 is een wonderwagen.

Renault is de weg volledig kwijt

Ze staan nog vierde in het constructeurskampioenschap. Nog wel. Haas komt er al tijden aan en als Romain Grosjean zijn zesde plaats van Italië achter de groene tafel alsnog terugkrijgt, dan zit Renault in de problemen. Het Franse fabrieksteam is achter de schermen druk aan het sleutelen aan de wagen voor 2019 en dat komt de prestaties in het huidige seizoen niet ten goede. Nico Hülkenberg en Carlos Sainz liepen in Rusland hopeloos achter de feiten aan en zelfs het overslaan van Q2 om zo maar niet in Q3 terecht te komen – om zo een vrije bandenkeuze te hebben voor de race – leverde precies niks op. Renault is de weg volledig kwijt.

Het Sochi Autodrom moet worden opgepimpt

Op zaterdag een prachtbaan, op zondag doodsaai. Het Sochi Autodrom is voor de coureur een mooie uitdaging: lange stukken volgas, uitdagende snelle en minder snelle bochten, korte knikken, lange doordraaiers – noem het maar op. Races op het circuit zijn echter niet om aan te gluren. Hamilton stelde al voor om in de toekomst het Sochi Autodrom achterstevoren te rijden, wellicht is dat niet eens zo’n heel bizar idee.

Officieel De nieuwe Formule 1-kalender voor 2020