Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 24.177
  • 3 BOT + 44.752
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
  • 1 HAM LAP 44
  • 2 BOT + 8.448
  • 3 VER + 15.455
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
  • 1 GAS LAP 53
  • 2 SAI + 0.415
  • 3 STR + 3.358
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
  • 1 HAM LAP 59
  • 2 BOT + 4.880
  • 3 ALB + 8.064
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep

F1-stand

  • 1 HAM 190
  • 2 BOT 135
  • 3 VER 110
VT1 vr 25 sep 10:00 11:30
VT2 vr 25 sep 14:00 15:30
VT3 za 26 sep 11:00 12:00
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 15:10 17:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 15:10 17:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
tur
vr 13 nov - zo 15 nov
Quali za 14 nov 15:00 16:00
Race zo 15 nov 15:10 17:10
ita
bhr
vr 27 nov - zo 29 nov
Quali za 28 nov 16:00 17:00
Race zo 29 nov 16:10 18:10
tur
bhr
vr 04 dec - zo 06 dec
Quali za 05 dec 16:00 17:00
Race zo 06 dec 16:10 18:10
bhr
are
vr 11 dec - zo 13 dec
Quali za 12 dec 14:00 15:00
Race zo 13 dec 14:10 16:10
bhr
Start GP Rusland
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 Grand Prix China 2019

Vijf zaken die opvielen aan de Grand Prix van China 2019

De 1000ste Formule 1-race viel op zijn zachtst gezegd een beetje tegen, al was er genoeg om over na te praten. Wat viel ons het meest op aan deze Grand Prix van China? RacingNews365 zet de vijf belangrijkste zaken op een rij.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes AMG

Mercedes is 'gewoon' weer dominant

Drie dubbelzeges uit drie Grands Prix. Let that sink in. Mercedes begon nog nooit (!) zo sterk aan een Formule 1-seizoen, zelfs in de dagen waarop het leek dat Nico Rosberg en Lewis Hamilton alleen te verslaan waren als ze vanuit een andere stad moesten starten begon Mercedes niet met drie één-tweetjes. Bovenal lijken Hamilton en zijn huidige teammaat Valtteri Bottas op de toppen van hun kunnen te presteren – Hamilton verzilvert werkelijk élk buitenkansje, van Bottas moet gezegd dat hij momenteel fenomenaal snel is.

			© Ferrari
	© Ferrari

Ferrari kampt op meerdere vlakken

Nadat het team supersnelle rondetijden liet noteren in de wintertestweken, was vrijwel iedereen ervan overtuigd: na jaren van proberen zou 2019 weer een Ferrari-seizoen zijn. Niets blijkt voorlopig minder waar: de grootste rivaal, Mercedes, heeft namelijk drie dubbelzeges uit drie Grands Prix geboekt. Ferrari loopt bovendien niet alleen achter op het mechanische vlak, ook op personeelsgebied zijn er scheve gezichten. Charles Leclerc kreeg voor de derde keer in drie races een opdracht mee die in het voordeel van Sebastian Vettel sprak en voor de tweede keer hield hij zich eraan. Met pijn en moeite, dat wel.

			© Haas F1
	© Haas F1

Niets zo vergankelijk als goede prestaties

In Australië werd Kevin Magnussen zesde, in Bahrein eindigde Lando Norris op die positie. Wat dat betreft mag Pierre Gasly wel oppassen, want zowel Magnussen als Norris kwam er niet aan te pas in China. Het tempo van de McLaren was zelfs slecht te noemen, in vergelijk met dat wat het team in Bahrein had laten zien. Haas is momenteel eventjes de weg kwijt en kwalificeren lijkt de achilleshiel bij Racing Point. Niets is zo vergankelijk dan goede prestaties in het middenveld van de Formule 1 in 2019.

			© Mercedes AMG
	© Mercedes AMG

Voorspellingen zijn amper meer te doen

'Ferrari is de favoriet', 'een tweestopper is langzamer dan een éénstopper', 'Hamilton krijgt het moeilijk in China', 'de boot missen in Q1 is de doodsteek voor een middenmoter' – aannames blijken tegenwoordig lastiger te maken dan ooit, wil je nadien niet voor paal staan. De Formule 1 is wat dat betreft onvoorspelbaar – van tevoren is totaal onduidelijk wie waar staat, helaas is het geregeld na de eerste vijf ronden al wel duidelijk wie waar eindigt.

			© Renault F1
	© Renault F1

Gerommel met motorcomponenten begint nu al

Nadat Carlos Sainz in Bahrein een aantal onderdelen van zijn Renault-motor moest laten wisselen, waren in China zijn drie collega’s die over dezelfde krachtbron beschikken aan de beurt. Ook de rijders van Ferrari en Haas, alsmede Antonio Giovinazzi omdat zijn Alfa het op zaterdag niet deed, kregen een nieuw onderdeel ingebouwd. Bovendien zijn twee complete power units van Honda inmiddels al niet meer in het achteronder van een Toro Rosso, maar op de testbank in Sakura te bewonderen. Op deze manier zal het heel rap gaan met de gridstraffen.

Fotoalbum

Rapportcijfers Formule 1-coureurs na Grand Prix van China 2019

Ferrari zou winnen, Valtteri Bottas zou winnen, maar uiteindelijk ging Lewis Hamilton er mee aan de haal. De 1000ste Grand Prix in de historie van de Formule 1 was mogelijk een van de saaiste ooit. Toch zijn er genoeg opvallendheden op een rapport over te schrijven. Check de cijfers van de Formule 1-rijders in China!

Bekijk het album

RN365 Nieuwsdossier Belangrijkste nieuws over de GP van China