De afbeelding (zie hieronder) werd gepubliceerd op de digitale vergaarbak Reddit door een gebruiker die zichzelf 'Romain Grosjean' noemt. Hij claimt de afbeelding van de Facebook-pagina van McLaren zelf af te hebben gehaald, nadat deze er zeer kortstondig zou hebben gestaan.
De betrouwbaarheid van de gebruiker mag gerust in twijfel worden getrokken. De afbeelding is van slechte kwaliteit en is mogelijk niet meer dan een leuk bedoelde poging om de Formule 1-community eens goed voor de gek te houden. Alleen de tijd zal leren of er iets van waarheid in de afbeelding schuilt. Waar of niet, voor McLaren zou het een geweldige opsteker zijn om voor het eerst sinds 2013 weer een titelsponsor te hebben. Destijds sierde de logo's van telecombedrijf Vodafone de toen nog zilver-rode bolides. Sindsdien heeft de zoektocht naar een grote multinational om aan de teamnaam te verbinden niets opgeleverd. Het verval van het team zal die zoektocht bovendien geen goed hebben gedaan. Eind vorig seizoen verschenen er echter logo's van Coca Cola op de oranje bolides. Weliswaar klein en op een niet eens zo hele prominente plaats als de barge boards. McLaren CEO Zak Brown gaf na een soort van proefperiode echter te kennen graag de mogelijkheden tot een langere samenwerking met één van 's werelds bekendste frisdrankmerken te onderzoeken. Mochten die gesprekken tot een deal hebben geleid waarbij Coca Cola prominent op de nieuwe bolide prijkt en mogelijk zelfs titelsponsor wordt van McLaren is dat goed nieuws. Qua aanzien, qua financiën, qua geloofwaardigheid ook van het team. Brown mocht dan wel roepen regelmatig nieuwe sponsors aan te trekken, de MCL33 oogde desondanks behoorlijk kaal. De komende weken gaan er ongetwijfeld meer teasers komen van de verschillende teams, waarbij langzaam maar zeker duidelijk wordt hoe de nieuwe bolides eruit gaan zien. Dankzij Reddit-gebruiker Romain Grosjean verdient de McLaren nu speciale aandacht. Update: McLaren laat in een kort statement weten dat de afbeelding inderdaad niet van McLaren zelf afkomstig is.
Meest gelezen