In Bahrein verloor Max Verstappen de race toen hij vanwege het overtreden van track limits zijn leidende positie terug moest geven aan Lewis Hamilton. In de kwalificatie voor de GP van Portugal liep hij vanwege diezelfde regels de poleposition mis en tijdens diezelfde race kon hij een extra WK-punt bijschrijven, zij het niet dat dit punt vanwege het overtreden van de track limits werd afgepakt. "Het zat zo dicht op elkaar in Portugal, waardoor de track limits dit raceweekend enorm kostbaar voor ons zijn geweest. De poleposition op zaterdag bijvoorbeeld", zo zucht Red Bull-teambaas Christian Horner na afloop van de race. Als hem in gesprek met onder meer RacingNews365 gevraagd wordt of het fouten waren van Verstappen die in Portugal er voor zorgden dat niet Red Bull maar Mercedes er met de overwinning vandoor ging, is hij het daar niet mee eens. "We moeten overduidelijk perfect zijn, maar beide wagens (Mercedes en Red Bull, red.) hebben sterke en zwakke punten. Laten we niet vergeten dat Hamilton in Imola flink de fout in ging en er daar heel goed vanaf kwam. Het is onvermijdelijk dat de limiet wordt opgezocht en dat het om kleine marges gaat", zo is de Brit van mening. "En natuurlijk is het hele track limit-debat frustrerend", vervolgt hij geïrriteerd. "Want de track limits waren erg wreed voor ons tijdens de eerste drie Grands Prix. De overwinning in Bahrein, de pole hier op zaterdag en nu weer de snelste ronde, dus het is erg duur voor ons geweest", zo concludeert Horner. Ook Helmut Marko was het na afloop van de race niet eens met de track limits.
Meest gelezen