Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Voorlopig geen vervolg samenwerking McLaren en Coca-Cola

Eén van de belangrijkste sponsorberichten uit het najaar van 2018, kwam vanuit het McLaren-kamp. De Britse stal had voor een aantal Grands Prix de handen ineengeslagen met Coca-Cola. Naar verluidt zou er aan het einde van het jaar worden beoordeeld of de samenwerking voldoende vruchtbaar was voor beide partijen.

Waar sommigen een grotere invloed van Coca-Cola verwachtten voor het Formule 1-seizoen 2019, daar bleek het frisdrankmerk juist niet meer op de McLaren vertegenwoordigd te zijn.

Coca-Cola behoort ook niet meer tot de officiële partners van McLaren, zo blijkt uit de persberichtgeving van het Britse team. Waar nieuwe partners als British American Tobacco en Huski Chocolate wél worden genoemd, daar is het logo van Coca-Cola nergens terug te vinden. De sociale media ontplofte een maandje geleden, toen een creatieveling een bewerkte foto van wat de nieuwe McLaren zou moeten zijn de wereld in stuurde. Op de achtervleugel was een groot logo van Coca-Cola te zien. Uiteindelijk bleek het één grote grap: McLaren was er als de kippen bij om te bevestigen dat de foto niet van hen afkomstig was, noch het de 2019-bolide betrof. McLaren presenteerde donderdagmiddag haar nieuwe bolide, de MCL34. Met Carlos Sainz en Lando Norris heeft men twee nieuwe rijders gebonden voor het komende seizoen. Fernando Alonso heeft de Formule 1 gedag gezegd, Stoffel Vandoorne moest vanwege tegenvallende prestaties wijken en rijdt tegenwoordig in de elektrische Formule E-klasse.

Viaplay
x
Ferrari-overstap Hamilton is kritiek helemaal beu: "Ze blijven shit over me uitkramen"