Waar sommigen een grotere invloed van Coca-Cola verwachtten voor het Formule 1-seizoen 2019, daar bleek het frisdrankmerk juist niet meer op de McLaren vertegenwoordigd te zijn.
Coca-Cola behoort ook niet meer tot de officiële partners van McLaren, zo blijkt uit de persberichtgeving van het Britse team. Waar nieuwe partners als British American Tobacco en Huski Chocolate wél worden genoemd, daar is het logo van Coca-Cola nergens terug te vinden. De sociale media ontplofte een maandje geleden, toen een creatieveling een bewerkte foto van wat de nieuwe McLaren zou moeten zijn de wereld in stuurde. Op de achtervleugel was een groot logo van Coca-Cola te zien. Uiteindelijk bleek het één grote grap: McLaren was er als de kippen bij om te bevestigen dat de foto niet van hen afkomstig was, noch het de 2019-bolide betrof. McLaren presenteerde donderdagmiddag haar nieuwe bolide, de MCL34. Met Carlos Sainz en Lando Norris heeft men twee nieuwe rijders gebonden voor het komende seizoen. Fernando Alonso heeft de Formule 1 gedag gezegd, Stoffel Vandoorne moest vanwege tegenvallende prestaties wijken en rijdt tegenwoordig in de elektrische Formule E-klasse.
Meest gelezen