In 2023 gaat Michael Masi namelijk aan de slag bij Karting Australia, de kartbond van het land Down Under. Per 1 januari zal hij daar deel uitmaken van de raad van bestuur. De zeer ervaren Australiër was eerder actief als assistent-wedstrijdleider bij de Supercars Commissie.
Later maakte hij echter de overstap naar de FIA, waar hij tot en met het Formule 1-seizoen van 2021 de wedstrijdleider was. Na de ontknoping van dat F1-seizoen moest hij echter zijn functie neerleggen. Masi speelde een zeer belangrijke rol in de uitslag van dat seizoen.
Hij maakte namelijk de keuze om nog één ronde te gaan racen in de allerlaatste race van het jaar. In die ronde haalde Max Verstappen concurrent Lewis Hamilton in en won hij de wereldtitel. De onvrede van onder meer Mercedes zorgde voor een uitgebreid onderzoek naar de wedstrijdleiding.
Een exit van Masi kon niet worden voorkomen. Zo nu en dan wordt er gepraat over een mogelijke terugkeer van de voormalige wedstrijdleider, maar de FIA houdt vast aan het nieuwe systeem. Sinds 2022 zijn er twee wedstrijdleiders: Niels Wittich en Eduardo Freitas.
Ook interessant:
Oppermachtige Verstappen declasseerde daar iedereen
Max Verstappen reed een dijk van een Formule 1-seizoen. Hij won meerdere Grands Prix met overmacht, maar waar was hij op zijn allerbest? Tom Coronel en Ruud Dimmers geven op aangeven van Joris Mosterdijk hun mening in de nieuwste Formule 1-podcast van RacingNews365.
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan