Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Honda

Waarom Honda tot 2026 geen nieuwe concurrentie zal krijgen in Formule 1

Het zal nog zeker zes seizoenen duren voordat we nieuwe motorleveranciers zien in de Formule 1, dat meent Formule 1-baas Ross Brawn.

Momenteel zijn er vier verschillende motorleveranciers aanwezig in de Formule 1: Mercedes, Honda, Ferrari en Renault. De huidige generatie hybride motoren zullen nog zeker tot en met 2025 aanwezig zijn in. Pas in 2026 zullen de regels omtrent de krachtbronnen in de koningsklasse van de autosport worden opengebroken, waardoor de kans dat er nu nog nieuwe motorleveranciers toetreden tot de haast nihil is.

"Niemand gaat nu nog geld investeren in de huidige generatie motoren, want daar is veel geld mee gemoeid en zodra de ontwikkeling van de motor klaar is komt de volgende generatie al bijna om de hoek kijken", zo concludeert Formule 1-baas Ross Brawn in gesprek met Autosport.

In 2026 moeten de huidige motorleveranciers echter concurrentie krijgen van andere leveranciers, tenminste dat is de bedoeling, zo vertelt de Brit. Als een motorleverancier in 2026 in wil treden in de sport dan moet het namelijk al relatief snel beginnen met de ontwikkeling.

"Als je in 2026 met een nieuwe motor in de Formule 1 wil komen, dan moet je eigenlijk al over zo'n anderhalf jaar beginnen met de eerste designs", erkent de Brit, die weet dat er daarom nu al goed moet worden nagedacht over de regels omtrent de nieuwe motoren.

"We kijken momenteel samen met de FIA en de motorleveranciers hoe de de volgende generatie motoren eruit moet gaan zien. Daar liggen grote kansen, kansen om nieuwe leveranciers aan te trekken. We moeten daarom op zoek naar een motorspecificatie die dat mogelijk maakt."

"We weten ongeveer waar de nieuwe motor aan moet voldoen. De technologie moet relevant zijn en het moet economisch haalbaar zijn. We weten dus wat we ongeveer willen, maar alleen nog niet hoe we het in zullen vullen. Duurzaamheid zal daar ook een grote rol in spelen, maar hele grote veranderingen vergeleken met nu verwachten we nog niet", aldus Brawn.

5 reacties