Simon Rennie is vanaf heden de nieuwe race-engineer van Alexander Albon. Hij neemt het stokje over van Mike Lugg, die anderhalf jaar geleden juist Rennie verving toen Ricciardo vertrok naar Renault. Na anderhalf jaar en samenwerkingen met Pierre Gasly en vervolgens Albon gaat Lugg verder op een andere positie binnen het team. In gesprek met onder meer RacingNews365 werd de teamgenoot van Max Verstappen gevraagd naar de achterliggende redenen van de engineerswissel. Red Bull vond het volgens hem een goede zet, omdat de huidige bolide van Albon en Verstappen nogal een hand vol is om te besturen. "Laat ik beginnen met te vermelden dat er geen problemen waren tussen mij en Mike, mijn vorige engineer", zo vertelt Albon. "Momenteel is de RB16 lastig om te besturen en daarom heeft het team de knoop doorgehakt en de keuze gemaakt om mij te koppelen aan een meer ervaren race-engineer, wat Rennie ook is." De nieuwe engineer van Albon was van 2013 tot en met 2018 de race-engineer van Ricciardo en werkte daarvoor ook in een zelfde soort rol bij Renault. Ervaring genoeg dus. "Hij is al een lange tijd aanwezig in de sport, waardoor hij de sport heel goed begrijpt. Hopelijk kan hij ons de juiste richting op sturen." "Ik heb al eerder met hem gewerkt', zo vervolgt Albon. "We hebben vorig jaar in Barcelona samen een test afgewerkt. Bovendien speelt hij ook een rol in het simulatorwerk wat we doen in de fabriek in Milton Keynes, dus ik ben hem al vaak genoeg tegengekomen", aldus de 24-jarige coureur. Met medewerking van Dieter Rencken. Weet Red Bull haar vorm te hervinden of domineert Mercedes ook dit weekend op Silverstone? En weten Alexander Albon en Ferrari zich te bevrijden van de druk? Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Thomas van Groningen blikken vooruit in de RN365 F1-podcast, die hieronder te beluisteren is.
Meest gelezen