Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Red Bull Racing

Waarom Red Bull niet bang is voor de nieuwe Formule 1-regels

Het budgetplafond hakt er financieel stevig in bij de drie grote teams, maar Red Bull-teamchef Christian Horner zegt zich er niet druk over te maken.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

De Formule 1-teams moeten het met ingang van 2021 met een budget van 145 miljoen dollar op jaarbasis stellen, waarop de limiet in de jaren erna nog eens wordt verlaagd naar 135 miljoen. Dat betekent dat de grote drie Ferrari, Mercedes en Red Bull minder geld uit te geven hebben dan tot dusver het geval was. Red Bull-teambaas Christian Horner bekijkt het naar eigen zeggen met een filosofische blik.

"Ik denk dat je moet kijken naar wat goed is voor het bedrijf, en soms wordt het eigenbelang gecompenseerd door belangen van de sport", aldus de Engelsman tegenover Autosport. "En uiteindelijk komen de besten toch bovendrijven. Dus wat de regels ook zijn, het is aan ons om ons aan te passen om ervoor te zorgen dat we zo competitief mogelijk zijn."

Horner zegt niet direct te vrezen voor een ontslaggolf. "Het heeft onvermijdelijk invloed op de omvang van het team, maar we hebben ook andere activiteiten. We hebben ook andere synergieprojecten en we hebben geavanceerde technologieën, die groeien in haar activiteiten. Mensen zijn onze grootste troef en waar mogelijk proberen we zoveel mogelijk banen te beschermen."

Horner vermoedt dat de sport in zijn totaliteit van de nieuwe regels profiteert, al gaan de grote teams vermoedelijk wat hoofdpijndossiers oplopen. "Ik denk dat het de manier is om enkele van de kleinere teams te beschermen, en hopelijk gaan deze nieuwe technische voorschriften ook helpen het startveld dichter bij elkaar te brengen, wat zeker het doel is."

0 reacties