Dat gebeurde alleen toen Sergio Perez in de auto zat, op zaterdagmiddag aan het absolute einde van de test. Een 25-tal van de in totaal 413 ronden reed Red Bull uiteindelijk op een van de twee zachtste compounds. Waarom maakte Verstappen eigenlijk geen meters op die zachte banden?
Anderen bekeken ook:
Twee redenen
De uitleg is vrij simpel. Alhoewel Verstappen in eerste instantie aan het einde van zijn laatste testsessie, op vrijdagmiddag, wel wat ronden zou gaan rijden op de rode banden, gooiden problemen roet in het eten.
Alhoewel, roet in het eten? Verstappen lag er geen seconde wakker van en wat hem betreft had hij die rode banden ook niet uit hoeven te proberen. Volgende week, als de eerste Grand Prix op hetzelfde circuit op het programma staat, zullen namelijk de C1-, C2- en C3-banden worden gebruikt.
De twee allerzachtste bandencompounds, de C4- en de C5-banden, zullen dus niet eens gebruikt worden. Waarom zou hij er dan al uitgebreid op testen? "Ja, precies", reageert Verstappen bij Viaplay. "Dan heeft het ook niet veel zin om op dit circuit met die zachtere band te rijden."
"We hadden die banden wel tot onze beschikking. Omdat we op vrijdag dat kleine probleempje hadden, hebben we die uiteindelijk niet kunnen gebruiken. Dat vond ik ook geen groot probleem, want de C3 is de zachtste band voor het Grand Prix-weekend, dus dan moet je daar juist veel werk op verrichten", aldus de tweevoudig wereldkampioen.
Check hieronder zijn volledige Viaplay-interview.
Ook interessant:
De geheimen van Verstappens nieuwe Red Bull onthuld
Eindelijk ging het doek van de RB19. De nieuwe bolide van Verstappen en Perez werd lang geheim gehouden en we zien nu waarom.
Hét abonnement voor de echte racefan. Sluit je ook aan bij de tofste F1-community!
Meld je direct aan