Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Max Verstappen

Waarom Verstappen nauwelijks kan leunen op een goed uitgekiende strategie

Max Verstappen zal zich in de Formule 1 Grand Prix van Singapore een weg naar voren moeten knokken. Kan hij daarbij leunen op een goed uitgekiende strategie? Nee, eigenlijk niet.

Verstappen Singapore
Artikel
Naar nieuwsoverzicht © XPBimages

Max Verstappen start de Formule 1 Grand Prix van Singapore vanaf de achtste startplaats. Hij zal een inhaalrace moeten rijden om een mooi resultaat neer te zetten. Veel van het inhaalwerk zal op de baan moeten gebeuren, want strategisch zijn er niet heel veel opties.

Pirelli gaat op het Marina Bay Street Circuit uit van een éénstopper. Daarbij kan gestart worden op de zachte of de medium band, om vervolgens te wisselen naar harde banden. De zachte band kan het voordeel geven van een betere start en een beter paar openingsronden, de medium band verschaft een coureur een breder pitstopwindow.

Pirelli rept nog wel over een tweestopper en op ieder ander circuit kan dat misschien een optie zijn om aanvallender in de rondte te gaan, maar als je op gloednieuw rubber alsnog vast komt te zitten, schiet je daar alsnog heel weinig mee op.

			© Pirelli
	© Pirelli

Sowieso hangt boven de GP van Singapore voor wat betreft goed uitgekiende strategieën altijd een grote 'maar'. In alle races die in Singapore verreden zijn, werd de safety car in ieder geval één keer de baan op gestuurd en we hebben op Monza nog gezien hoe bepalend dat kan zijn voor een race.

Bovendien is er een reële kans dat de race op zijn minst nat start, waardoor het bestaande bandenreglement het putje in kan. De sleutel tot succes in Singapore is het juist inspelen op de omstandigheden en eventuele kansen die worden geboden. Ondertussen is het aan Max Verstappen om zijn aanvallende kwaliteiten tentoon te spreiden op een circuit waar inhalen voor nagenoeg onmogelijk wordt gehouden.

Omdat het eerder in het weekend regende en er veel droogweerbanden zijn opgespaard, beschikken alle teams over vers rubber van alle soorten compounds.

			© Pirelli
	© Pirelli

Voorspel en win

Wie wint de Grand Prix van Singapore 2022?

Speel mee en maak kans op een prachtige Max Verstappen drivers cap!

Speel mee

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Max Verstappen

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP Singapore 2022 RN365 Nieuwsdossier

8 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Verboden FIA grijpt in en verbiedt Mercedes innovatie-per direct