Welkom bij RacingNews365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RacingNews365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Meld je aan
Sebastian Vettel

Waarom Vettel er ook in de Eifel totaal niet aan te pas kwam

Sebastian Vettel maakte ook op de Nurburgring een moeizame race mee. De Duitser verloor zelfs even de controle over zijn Ferrari-bolide, toen hij Antonio Giovinazzi probeerde te passeren. De Ferrari-rijder kon zijn weg zonder schade vervolgen, maar verliet de Eifel zonder WK-punten.

Charles Leclerc pakte op de Nurburgring nog wat punten voor de Scuderia, maar Sebastian Vettel moest het doen met de elfde plaats. De Duitser kreeg het tot grote teleurstelling van de Ferrari-tifosi niet voor elkaar om Antonio Giovinazzi te passeren.

"Ik probeerde Antonio in te halen, maar moest daarbij risico nemen. Te veel risico achteraf gezien, want ik verloor de controle over de wagen en spinde. Als ik er nu op terugkijk, kan ik dan ook concluderen dat ik echt te veel risico nam. Natuurlijk was er geen opzet in het spel, want door die actie verloor ik zicht op WK-punten", aldus een teleurgestelde Vettel tegenover onder andere RacingNews365.

Het weekend in de Eifel verliep voor de viervoudig wereldkampioen net als de rest van het seizoen behoorlijk moeizaam: "Ik zat tijdens de race vaak vast achter verkeer, al kwam dat natuurlijk ook door mijn eigen fout. Doordat ik vast zat, kon ik ook moeilijk stappen vooruit maken. Ik denk namelijk wel dat we een betere racepace hadden, maar het was voor mij niet mogelijk om die pace te laten zien."

"We gaan ons nu opmaken voor drie mooie races, zo zijn Portimao en Imola nog onbekende circuits voor mij. In Istanbul heb ik echter wel geracet en daar kijk ik dan ook al naar uit. Het wordt namelijk belangrijk voor ons om veel punten te pakken in de komende races", Ferrari is namelijk in gevecht met het andere in Italië gevestigde team, AlphaTauri. Het verschil bedraagt nu nog 13 punten in het voordeel van Ferrari, terwijl het team uit Maranello de aansluiting met McLaren, Renault en Racing Point langzaam maar zeker verliest.

Met medewerking van Dieter Rencken.

Speel de Viaplay Pitstop Challenge en maak kans op een VIP kartavond met Tom Coronel.

Speel nu de pitstop game
Forbidden

Weddenschappen Sebastian Vettel

Unibet
Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+. Unibet Unibet

Formule 1 GP van de Eifel 2020 RN365 Nieuwsdossier

3 reacties

RN365 Special
Red Bull-kopstukken vreesden even het ergste voor Verstappens kampioensbolide

RacingNews365 zat na het F1-seizoen exclusief samen met twee Red Bull-kopstukken. Technisch directeur Pierre Wache en Chief Engineer Paul Monaghan. Zij praten uitgebreid over de RB18 waarmee Verstappen dit jaar vijftien races won. Voorafgaand aan het seizoen vreesden ze nog dat de auto misschien 'beschadigd' zou zijn door het kampioensgevecht in 2021. Dat en meer lees je in ons interview.

Lees meer
Viaplay
x
Breaking Red Bull trekt 19-jarig supertalent aan als F1-reservecoureur