Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"We verkochten 80.000 petjes in het eerste jaar bij Renault"

Fernando Alonso en Flavio Briatore hebben een lange samenwerking met elkaar. Beide zijn niet langer actief in de Formule 1, maar domineren zo links en rechts nog steeds het autosportnieuws. Deze week spraken de twee vrienden elkaar op Instagram en haalde ze herinneringen op aan hun succesvolle samenwerking bij Renault.

Fernando Alonso won twee wereldtitels bij Renault en wordt nog altijd gezien als een van de beste F1-coureurs aller tijden. De Spanjaard werd binnengehaald door teambaas Flavio Briatore die ook jarenlang de persoonlijke manager was van Alonso. "Flavio is ontzettend belangrijk voor me geweest. Toen ik nog in de F3000 reed kwam hij naar me toe en zei hij me dat hij me naar Minardi zou brengen en daarna naar Renault." "Ik zei hem dat ik eerst nog zou spreken met mijn manager Adrian Campos, maar Flavio was direct heel duidelijk naar me. Hij zei me dat ik niks had om over na te denken en dat ik zijn aanbod gewoon moest accepteren. Zou ik dat niet doen, zou ik waarschijnlijk nooit in de Formule 1 terecht komen", aldus een lachende Alonso over het 'offer you can’t refuse van Briatore'. "We begrepen elkaar meteen en ik vind het belangrijk dat de fans dat ook weten van ons." Briatore voegde daaraan toe dat men ook op zakelijk gebied direct een slag sloeg toen Alonso de overstap maakte van Minardi naar Renault. "Het toeval was dat de kleuren van Renault en sponsor Mild Seven overeen kwamen met de vlag van Asturias (de regio waar Alonso geboren is), daardoor verkochten we in het eerste jaar van de samenwerking maar liefst 80.000 petjes!"

Viaplay
x
Trucje Verstappen verklaart opzienbarend Red Bull-trucje