Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Renault F1 team

Webber: "De Formule 1 heeft Renault nodig"

Blijft Renault in de Formule 1? Dat is de vraag die menig volger van de sport bezighoudt. Zo ook oud Red Bull-coureur Mark Webber, die vurig hoopt dat de Franse fabrikant de sport trouw blijft. En is Fernando Alonso de gedroomde kopman per 2021? “Ik weet niet of hij in een midfield auto thuishoort.”

Interview
Naar nieuwsoverzicht © Renault F1

Het verblijf van Renault in de hoogste divisie van de autosport verloopt grillig. Meerdere malen heeft het merk als constructeur zijn entree gemaakt, om even zo vaak weer de sport te verlaten. Ook als motorleverancier verloopt het pad van het voormalige staatsbedrijf – op zijn zachtst gezegd – onvoorspelbaar. De toekomst van Renault in de F1 is door de corona-uitbraak en de daarmee gepaard gaande recessie hoogst onzeker geworden. De directie overweegt ingrijpende bezuinigingen en ook het Formule 1-team wordt daarbij tegen het licht gehouden.

Zaterdag werd bekend dat de problemen dusdanig groot zijn dat Renault miljarden aan overheidssteun nodig heeft om het hoofd boven water te houden.

“Ik hoop van harte dat ze in het post-coronatijdperk kans zien om te blijven”, zegt Webber in een exclusief vraaggesprek met RacingNews365. "We hebben zo hard dat deelnemersveld van twintig auto’s nodig."

Of Fernando Alonso per 2021 de gedroomde opvolger is van de naar McLaren vertrekkende Daniel Ricciardo waagt Webber met enige aarzeling in zijn stem te betwijfelen. "Laat ik voorop stellen dat Fernando een fantastische coureur is. Hij heeft een mooie carrière achter de rug. Maar in deze fase van zijn loopbaan, waarin hij inmiddels uitstapjes heeft gemaakt naar endurance en IndyCar, weet ik niet of hij nog past in een mildfield auto."

Wie wél de perfecte man voor de klus bij Renault zou zijn, durft Webber niet een-twee-drie te zeggen. Ook van Sebastian Vettel zegt de Australische oud-coureur klip en klaar: "Sebastian is in deze fase van zijn carrière niet in voor een auto in het middenveld." Komen we uit bij Williams-talent en Mercedes-protegé George Russell. "Ja, dat zou kunnen. Een mooi setje met Esteban Ocon, dat zeker!"

6 reacties