De wedstrijdleiding heeft de regels omtrent het afsnijden van de bochten 1 en 2 aangescherpt voor aanvang van de GP van Spanje. In eerste instantie mochten de coureurs in bocht 3 terug op de baan komen als ze links van een paaltje bleven en over de 'verkeersdrempels' reden. Max Verstappen deed dit gisteren niet en moest zich daarom melden bij de wedstrijdleiding. De Nederlander reed niet over de verkeersdrempels, maar slalomde er tussendoor en bleef niet links van het paaltje. De wedstrijdleiding gaf hem slechts een waarschuwing. Red Bull gaf als argument dat Verstappen bewust niet over de drempels reed om de bodemplaat niet te beschadigen en er om die reden tussendoor slalomde. " De coureur met auto 33 ging van de baan in bocht twee, maar reed niet links van het paaltje. Het team legde uit dat hij tussen de verkeersdrempels slalomde en er niet overheen reed. Er was geen voordeel en Verstappen vervolgde zijn weg op een veilige manier", zo oordeelde de wedstrijdleiding. De uitleg van de stewards leverde vragen op. Marcus Ericsson begin dezelfde 'overtreding' en kreeg ook geen straf. Met het oog op de race is er nu duidelijkheid gekomen. Alle coureurs moeten links van van het bewuste paaltje blijven, alvorens ze in bocht drie hun weg kunnen vervolgen. Ze hoeven daarbij niet over de drempels te rijden, maar mogen er ook tussendoor slalommen omdat dit geen tijdwinst oplevert.
Meest gelezen