Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Formule 1 nieuws

Wehrlein hoeft niet zo nodig terug naar de Formule 1

Een half jaar geleden leek Pascal Wehrlein kans te maken op het tweede zitje bij Toro Rosso, maar tegen de verwachtingen in tekende hij voor een stal die uitkomt in de elektrische Formule E-klasse. Nu, zes races in het seizoen - waarvan hij er zelf overigens vijf reed - heeft Wehrlein allerminst spijt van die keuze.

Wehrlein, die in 39 Grand Prix-starts voor Manor en Sauber in totaal zes WK-punten bijeen wist te rijden, rijdt tegenwoordig voor Mahindra in de Formule E. In diens tweede optreden in de elektrische klasse wist de Duitser met Mauritiaanse roots al naar het podium te rijden: hij werd tweede tijdens de ePrix van Santiago.

Als het aan de 24-jarige zelf ligt, hoeft hij niet zo nodig terug naar de Formule 1 - mits de juiste kans zich aandoet, uiteraard. "Ik ben ontzettend gelukkig met de huidige situatie", sprak Wehrlein tegenover Speedweek, "ik rijd voor een competitief team in de Formule E en mag simulatorwerkzaamheden uitvoeren voor het grootste Formule 1-team in de geschiedenis van de sport."

Wehrlein beseft dat vechten om de achttiende plaats hem niet gelukkig maakt. "Als ik al terug zou keren in de Formule 1, zou ik dat graag voor een sterk team doen. Het moet een goede 'fit' zijn, team en rijder moeten bij elkaar passen. Ik ga niet nog een keer achteraan voor spek en bonen meerijden", doelt de Duitser op zijn tijd bij Manor en Sauber. "Daar ben ik wel zat van. De Formule 1 is tegenwoordig geen competitieve sport meer. Ga maar na: in de Formule E heb ik nu al twee kansen gehad om een race te winnen. Ik voel me weer een volwaardig coureur."

Na zelf vijf ePrix's te hebben gereden - Wehrlein moest de eerste wedstrijd van het seizoen, die in 2018 plaatsvond, om contractuele redenen laten schieten - heeft de Duitse Mahindra-coureur 36 WK-punten verzameld. Hij bezet daarmee de negende plek in het tussenklassement. De top van de FE staat momenteel zó dicht op elkaar, dat Wehrlein in theorie de eerste plaats in de stand over kan nemen na de volgende racedag (zaterdag 13 april, Rome).

Breaking Lovende Verstappen: "We hebben de Honda-motor nog niet maximaal belast"