Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
F1-nieuws

Wehrlein mogelijk naar Indy én Le Mans

Het kan weleens een druk jaar gaan worden voor Pascal Wehrlein. De Duitser zegt mogelijk twee andere opties te hebben naast zijn verplichtingen in de Formule E, één in Europa en één in Amerika.

Pascal Wehrlein komt dit seizoen uit in de Formule E voor het team van Mahindra. Veel races worden echter in de winterperiode verreden en dus heeft Wehrlein wat tijd over. Tijd die hij mogelijk in een andere serie in Europa én in Amerika door kan brengen.

"Ik kan uitkomen in nog twee andere klassen, één in Europa en één in Amerika", zo geeft de voormalig Manor- en Sauber-coureur te kennen in de podcast Starting Grid. Hij wil echter niet prijs geven om welke klassen het exact gaat, ook omdat nog niets zeker is.

Het Amerikaanse uitstapje kan duiden op een optreden in de wereldberoemde Indy 500, waar dit jaar ook Fernando Alonso weer aan mee doet.

Het extraatje op het Europese vasteland kan duiden op een GT-avontuur met Ferrari, waarmee hij naar verluidt om de tafel zit over een test- en reserverol in de Formule 1. Ferrari heeft echter ook een paar 488 GTE's en GT3's rondrijden in Amerika, dus dat zou direct ook het Amerikaanse avontuur kunnen verklaren.

Overigens blijft een terugkeer naar de Formule 1 het ultieme doel voor Wehrlein, die om die reden een aanbod om Mercedes' fabriekscoureur te worden in de Formule E had afgeslagen: "In dat contract werd geen ontsnappingsclausule opgenomen. Ik had dus niet weg kunnen gaan als een Formule 1-team op de deur had geklopt."

Breaking Lovende Verstappen: "We hebben de Honda-motor nog niet maximaal belast"