Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Wolff adviseert kalendermakers F1: "Dáár ben ik helemaal klaar mee"

Het Covid19-virus zorgde ervoor dat circuits als Imola, Portimao en Mugello op de kalender kwamen te staan. Volgens Toto Wolff zouden dergelijke circuits ook in de toekomst op de kalender moeten blijven staan. De Mercedes-teambaas is namelijk klaar met de 'nieuwe' circuits.

Tegenover onder andere RacingNews365 laat Toto Wolff weten dat wat hem betreft er niet meer wordt gereden op circuits met te veel ruimte naast de baan: "Ik heb altijd al gezegd dat ik tegen de gekozen richting ben van het rijden op veel te grote en wijde circuits die lijken op grote supermarktparkeerplaatsen. Daar ben ik wel klaar mee", aldus Wolff. "Die wijde circuits doen af aan de kwaliteiten van de coureur en daarom prefereer ik races op circuits als Mugello." "Ik houd van circuits waar je echt een prijs betaalt als je een fout maakt. Daarom zouden we de kerbstones groter en steviger moeten maken. Als je deze raakt, dan weet je tenminste dat je de wagen beschadigt en dus moet je ervoor zorgen dat je de kerb niet meer raakt. Volgens mij kun je de kerbstones op de meeste circuits ook eenvoudig aanpassen naar deze opzet." Wolff geniet daarnaast ook van de ziel die de oude circuits met zich meebrengen. "Er hangt natuurlijk ook een prachtige sfeer op die oude circuits. Die voel ik echter ook op een relatief nieuw circuit zoals Bahrein, al komt ook mede door het feit dat we daar nu al zoveel jaar komen. De circuiteigenaren daar zijn ook zeer loyaal naar ons toe, ik zie ze als partners van ons. Echter zou je ook daar het circuit iets meer aan kunnen passen naar de wensen die ik zojuist omschreven heb." In het verleden heeft Wolff zelf ook geracet en hij baseert zijn mening dan op basis van zijn eigen race-ervaring. "Ik ben natuurlijk geen designer, dus ik weet niet precies wat wel en niet kan. Het is slechts mijn feedback als een voormalig coureur, waarbij ik me ook baseer op de beelden van de races in Mugello, Portimao en Imola." Met medewerking van Dieter Rencken.

Viaplay
x
Max Verstappen trekt heldere conclusie over controversiële McLaren-achtervleugel