Na afloop van de race op Silverstone liet Mercedes-teambaas Toto Wolff tegenover onder andere RacingNews365 weten dat het DAS-systeem niet de oorzaak is van de bandenproblemen bij het team: "Ook bij Carlos Sainz ging de linker voorband kapot, dus ik denk niet dat het DAS-systeem aan de basis lag van onze lekke banden. Je zag daarnaast ook bij andere teams dat men al vrij vroeg in de tweede stint last had van blaren op de banden, dus we spreken meer over een algemeen probleem." Waar Red Bull ervoor koos om Max Verstappen binnen te halen, laat Wolff weten dat ook de Duitsers overwogen om na de lekke band van Valtteri Bottas teamgenoot Lewis Hamilton uit voorzorg een pitstop te laten maken. Toch koos Mercedes er uiteindelijk voor om Hamilton door te laten rijden. "Toen Valtteri zijn band kapot ging hebben we aan de pitmuur direct een discussie gevoerd over het binnenhalen van Lewis. Uit voorzorg wilden we hem een extra pitstop laten maken, hij had namelijk genoeg voorsprong op Verstappen om de pitstop te maken." "Toch besloten we om het niet te doen, omdat Lewis zijn banden er nog beter uitzagen dan die van Bottas", aldus Wolff die niet verbaast is over de beslissing van Red Bull om Verstappen wel naar binnen te halen. "Doordat Valtteri uitviel kon Max een gratis pitstop maken, dus het was een vrij logische beslissing van Red Bull. Het zou Verstappen in principe niks kosten en ik begreep van Christian Horner dat ook de banden van Max zo goed als op waren. Een pitstop uit voorzorg maken, om daarna ook nog de snelste ronde te rijden, is dan ook geen vreemde call." Met medewerking van Dieter Rencken.
Meest gelezen