Nu de tweede race achter de rug is lijkt Red Bull het te kloppen team te zijn dit seizoen. De Oostenrijkse renstal pakte zowel in een 1-2 in Bahrein als in Saoedi-Arabië; twee races achter elkaar dus - iets dat sinds 2009 niet meer is voorgekomen bij Red Bull. Hoe spannend de strijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen twee seizoen geleden in Djedda was, zo simpel raasde de Nederlander deze editie langs de zevenvoudig wereldkampioen tijdens zijn prachtige comeback van P15 na P2. De Brit liet na afloop van de race weten dat hij nog nooit zo'n snelle bolide heeft gezien in vergelijking met de rest van de grid , zelfs niet in de dominante jaren van Mercedes. Mercedes-teambaas Toto Wolff kijkt ook terug op de dominante jaren van Mercedes in vergelijking met de Red Bull van nu. "Wij hebben ook dit soort jaren gehad waarin we zo sterk waren", zo vertelt hij tegenover de media, waaronder RacingNews365.
Lovende woorden van Wolff over Red Bull
Wolff heeft niets anders dan lovende woorden over voor de prestaties van Red Bull. "Deze sport is een meritocratie. Ook al is het niet goed voor de show dat steeds dezelfde jongens winnen; het is omdat zij het goed gedaan hebben en wij niet. Dus we hopen allemaal op veel entertainment en het is onze plicht om alles op alles te zetten om de achterstand goed te maken en het gevecht met Red Bull aan te gaan." In de dominante jaren van Mercedes was het voor de fans niet altijd even leuk om de race te kijken, omdat op voorhand vaak al duidelijk werd wie de race ging winnen. Maar Wolff is van mening dat het bij de sport hoort en dat het de verdiensten zijn van het harde Red Bull-werk. "We moeten het niet gaan afkraken, want ik hoorde dit soort geluiden van 2014 tot 2020 ook. Wat de sport zo bijzonder maakt, is dat je hard moet werken om te winnen en dat je het dan ook verdient - en dat is een feit", zo legt hij uit. "Natuurlijk zullen we alles in werking stellen om terug te vechten en we zullen zoeken naar zwakke punten die ze misschien hebben. Maar entertainment volgt de sport en dat is misschien niet goed vanuit het commerciële oogpunt, maar het is wel wat de Formule 1 zo speciaal maakt."
Meest gelezen