Mercedes staat voor een reuzedilemma. De achterstand in het constructeurskampioenschap is geslonken tot vier punten. De RB16B lijkt overall de overhand te hebben op de W12. Er moet dus een keuze worden gemaakt: blijven door ontwikkelen aan de huidige auto of de focus verleggen naar 2022. De keuze is gevallen op het tweede.
In gesprek met de Duitse RTL maakt Wolff bekend dat de upgrade voor de Britse GP voorlopig de laatste is. "We zijn enige tijd geleden gestopt met de ontwikkeling. De Silverstone-upgrade is twee maanden geleden doorgevoerd en getest in de windtunnel. Of dat goed of fout blijkt te zijn zien we in de toekomst."
De focus ligt dus op de auto voor volgend jaar die volgens Wolff het eerste stadium al gepasseerd is. "De nieuwe auto is geen baby meer. Het is een peuter die zijn eerste stappen in de windtunnel zet. Hier kunnen we inschatten hoe goed de performance is. We blijven deze spec tot februari door ontwikkelen. Tussen nu en dan kunnen een aantal seconden aan snelheid liggen."
Geschreven door: Bas Leesberg
Ook interessant:
Max Verstappen gaat zich niet tot dat niveau verlagen
De hardste crash uit de carrière van Max Verstappen, terwijl Lewis Hamilton als aanstichter maximaal profiteerde op op Silverstone met de zege aan de haal te gaan. Terwijl Verstappen nog in het ziekenhuis verbleef, vierde hij uitbundig zijn zege.
Meer dan genoeg stof tot napraten, want wie zat er nu fout? Wat de straf van Hamilton te laag? Gaat Verstappen nu revanche nemen?Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk bespreken dit alles in de nieuwste F1-podcast van RacingNews365.