"We wilden hier aan schadebeperking doen en scoren uiteindelijk meer punten dan de concurrentie", jubelt Wolff bij Sky Sports . De beleidsbepaler analyseert vervolgens de twee akkefietjes waarbij Bottas betrokken was. De Fin reed op een tweede plaats toen Sebastian Vettel de aanval opende, waarop de zilverpijl een plaats verloor aan de Duitser en diens teammaat Kimi Raikkonen. Bottas viel terug, kwam met Daniel Ricciardo in de slag en duwde de Australiër van de baan. Het team vertelde hem daarop direct om Ricciardo langszij te laten, om een straf te voorkomen. "Er was geen tractie", verdedigt Wolff zijn coureur. "De oude banden hadden amper grip en Valtteri probeerde aan de binnenzijde te verdedigen. Hij kon nergens heen, begaf zich op het vuil en schoof tegen Sebastian aan. Het incident met Daniel was een soortgelijke. Met een band waar geen rubber meer aan zat was het toch een enigszins ruwe actie. Daardoor besloten we de positie terug te geven aan Ricciardo." In de strijd om het constructeurskampioenschap bezet Mercedes de eerste plaats. Hamilton en Bottas hebben samen tien punten meer verzameld dan Ferrari-duo Vettel en Raikkonen.
Meest gelezen