Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug

F1-stand

  • 1 HAM 107
  • 2 VER 77
  • 3 BOT 73
VT1 vr 14 aug 11:00 12:30
VT2 vr 14 aug 15:00 16:30
VT3 za 15 aug 12:00 13:00
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 15:10 17:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 15:10 17:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
Start GP Spanje
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Toto Wolff

Wolff: "Voorstander van harde gevechten, maar F1 moet geen botsautorace worden"

Nadat het de laatste races weer straffen regende, waardoor in de laatste twee races ook de uitslag bepaald werd, zijn er een hoop klachten. Velen willen weer harde races met échte gevechten zien, zonder dat de wedstrijdleiding constant ingrijpt. Mercedes-teambaas Toto Wolff kiest een veilige middenweg in deze discussie.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Mercedes

"Ik vind natuurlijk ook dat de coureurs gladiatoren in high-tech machines moeten zijn die volop kunnen knokken op de baan", aldus Toto Wolff. "Er moet echter een grens zijn tussen hard racen en 'botsautootje spelen'. Voor de FIA speelt veiligheid natuurlijk een belangrijke rol in de vraag hoe hard je ze kan laten knokken. Zulke regels zijn altijd moeilijk op te stellen en je kan nooit iedereen tevreden houden."

Afgelopen zondag had Wolff met zijn team nog profijt van zo'n straf. Koploper Sebastian Vettel kreeg een tijdstraf nadat hij van de baan schoot en volgens de stewards onveilig terugkeerde. Mercedes-coureur Lewis Hamilton zat op dat moment op zijn hielen en wist een crash te voorkomen. Achteraf zou hij echter de winst van Vettel afpakken, dankzij diens straf, een straf die op veel onbegrip van de fans kon rekenen.

"In Canada was de straf volgens de huidige regels volkomen terecht. Of je het daarmee eens bent of niet, hangt natuurlijk ook samen met het feit of je voor Ferrari of Mercedes bent. Echter ben ik bereid om gesprekken te voeren met de aandeelhouders, de FIA en de teams om te kijken hoe we harder kunnen knokken zonder de sport onveilig te maken. Ik ben een voorstander van harde gevechten, zodra de regels die mogelijkheid bieden krijg je ook andere beslissingen van de wedstrijdleiding", zo besluit Wolff.

4 reacties