De twee rode bolides van Ferrari zullen maar wat graag de positie van Max Verstappen willen pakken in de race. Als we Charles Leclerc en Carlos Sainz mogen geloven zal de Nederlander constant hun hete adem in zijn nek voelen. Het is een 1-tegen-2-situatie, aangezien Sergio Perez in de andere Red Bull vanaf P5 start en de Scuderia zal daar gretig gebruik van willen maken. "Het is een circuit waar je erg moeilijk kunt inhalen. Ik hoop dat we net zo dicht bij elkaar zitten als in de kwalificatie en hopelijk kan ik samen met Carlos Max onder druk zetten", begint Leclerc tegenover de media, waaronder RacingNews365 . Na de kwalificatie werd de coureurs van Ferrari gevraagd hoe het team het gaat doen met de strategie. Hoewel ze op dat moment de strategische besprekingen nog moesten doen, hadden de twee wel al hun ideeën over hoe ze het gaan aanpakken om het Italiaanse volkslied te laten klinken op Zandvoort. "Waarschijnlijk is het splitsen van de strategie het juiste om te doen", laat Leclerc weten. "Het is duidelijk dat Max op een nieuwe set zachte banden sterk zal zijn, want om hier van een gebruikte naar een nieuwe band te gaan maakt nogal een verschil omdat de degradatie erg hoog is", voegt Sainz toe, doelend op het setje zachte banden dat Verstappen wist te besparen in de kwalificatie.
"Max uitdagen gedurende de hele race"
Dat het een spectaculaire race gaat worden, daar is Sainz zeker van, aangezien het weinig scheelde in de kwalificatie tussen Verstappen en Ferrari. Maar wat kan de Italiaanse renstal laten zien in de race? "In de kwalificatie zaten we binnen een tiende van elkaar, dus als het 70 ronden zo blijft in de race, wordt het een spannende middag", vertelt Sainz. "De laatste weekenden lijken Red Bull en Mercedes op zondag iets meer uit de auto te kunnen halen dan wij. Maar als we terugkijken naar Frankrijk en Oostenrijk waren we wel beter op de zondag. Hopelijk gebeurt dat ook nu en kunnen we Max uitdagen gedurende de hele race." De Spanjaard Spanjaard start aan wat beschouwd wordt als de schone kant van de grid, maar hij gelooft niet dat hem dat echt gaat helpen. "Het is maar een kort stuk naar bocht 1, dus ik denk niet dat dat bepalend is. Het gaat erom dat je goed zit met de koppeling en goed door de tractiefase komt om vervolgens te kijken wat je in bocht 1 kunt doen."
Meest gelezen