Max Verstappen vloog over het opdrogende asfalt in Singapore en het plan van Red Bull leek perfect te werken: Verstappen kon als laatste van de toppers zijn vliegende ronde afmaken en zat na twee sectoren bijna een volle seconde onder de pole tijd van Charles Leclerc. Plots klonk op de radio de call om de ronde af te breken tot groot ongenoegen van Verstappen. De simpele reden van de call was dat er te weinig brandstof aan boord van de RB18 was. "Dit is natuurlijk helemaal kut. Je gooit er brandstof voor vijf ronden in en je wilt er zes rijden... die logica die klopt natuurlijk niet. Dat zie je natuurlijk ook gewoon en ik had die ronde ervoor gewoon af moeten maken, als je toch weet dat het niet gaat lukken de ronde daarna. Op een of andere manier kwamen we daar te laat achter", waarmee Verstappen verwijst naar zijn snelle ronde (met twee paarse sectoren) die hij van het team moest afbreken omdat hij Pierre Gasly snel naderde en anders geen kans had op nog een vliegende ronde. De balans van de auto was goed en het harde werk van Red Bull om de voorkant te verbeteren zorgde voor snelle rondetijden, maar Verstappen ziet het voor de race somber in: "Je kan dat nu allemaal in het putje gooien als je als achtste moet starten. Het is hier super lastig om in te halen en de snelheid zat er goed in, zeker in deze omstandigheden. Dan moet je op de limiet gaan en het zag er allemaal goed uit." Verstappen reed dit seizoen al diverse prachtige inhaalraces, die hij zelfs winnend afsloot. In Singapore achter de Nederlander kans op een nieuwe zege nu erg klein. "Hier in Singapore wordt het een lastig verhaal. Het is warm en alles wordt heet als je achter een andere auto rijdt, de banden worden warm. Op dit moment denk ik dat ik gewoon even terug naar het hotel moet gaan en tot rust moet komen, want nu heb ik er niet zoveel zin in." Verstappen was witheet direct nadat hij de call kreeg om zijn vliegende ronde af te breken. Bekijk hieronder de reactie van de Nederlander op de call.
Meest gelezen