Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug

Tweede vrije training

  • 1 HAM 1:16.883
  • 2 BOT 1:17.170
  • 3 VER 1:17.704
VT3 za 15 aug 12:00 13:00
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 15:10 17:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 15:10 17:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
esp Uitslag VT2
Start GP Spanje
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Renault F1 team

Abiteboul verklaart reorganisatie: "Het ontbrak Renault aan technisch leiderschap"

De progressie die Renault sinds haar terugkeer in de Formule 1 had ingezet, stokte afgelopen seizoen plots. Als gevolg daarvan besloot het team om in aanloop naar 2020 te herorganiseren, omdat het aan technisch leiderschap ontbrak.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Renault

Het doel van Renault was om in 2019 het gat naar de top drie te dichten. De ambitie was om binnen enkele seizoenen weer mee te gaan strijden om podiumfinishes en Grand Prix-overwinningen, maar de realiteit is dat het Franse team het afgelopen jaar lang achter de feiten aanliep.

Aan het einde van het vorige kalenderjaar werd bekend dat het Renault had toen besluiten om intern het een en ander te herorganiseren. Zo kwamen grote namen binnen de Formule 1 als Dirk de Beer en Pat Fry over van respectievelijk Williams en McLaren en moest onder andere Nick Chester, eindverantwoordelijke van het chassis, het veld ruimen.

Volgens teambaas Abiteboul werd er afgelopen seizoen na een intern onderzoek duidelijk dat er dingen moesten veranderen. Een van die veranderingen die daaruit volgde, was de reorganisatie van de technische afdeling: "Het leek ons alsof het aan technisch leiderschap ontbrak. Daardoor slaagden we er niet in om al onze middelen goed in te zetten."

"Er zijn veel investeringen gedaan, met een totale waarde van ruim 15 miljoen pond", erkent de Fransman. "Binnen het team hadden we het gevoel dat we technisch leiderschap tekort kwamen, dat wel nodig is om ervoor te zorgen dat die investeringen lonen. Mede daarom is Fry, die een leidende rol krijgt, bij het team gehaald", zo luidt de uitleg van Abiteboul in gesprek met onder andere Autosport.com.

Afgelopen seizoen eindigde Renault als vijfde, maar wel op aanzienlijke afstand op nummer vier McLaren. In 2020 hoopt de renstal het met coureurs Daniel Ricciardo en Esteban Ocon beter te doen, al hebben de Fransen meer dan eens aangegeven dat het vizier al grotendeels op 2021 is gericht.

6 reacties

    Breaking Mercedes ziet Verstappen naderen: "Hij is net zo snel als wij"