vr 15 mrt - zo 17 mrt
  • 1 BOT LAP 58
  • 2 HAM + 20.886
  • 3 VER + 22.520
bhr
vr 29 mrt - zo 31 mrt
  • 1 HAM LAP 57
  • 2 BOT + 2.980
  • 3 LEC + 6.131
aus
chn
vr 12 apr - zo 14 apr
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 BOT + 6.552
  • 3 VET + 13.744
bhr
aze
vr 26 apr - zo 28 apr

F1-stand

  • 1 HAM 68
  • 2 BOT 62
  • 3 VER 39
VT1 vr 26 apr 11:00 12:30
VT2 vr 26 apr 15:00 16:30
VT3 za 27 apr 12:00 13:00
Quali za 27 apr 15:00 16:00
Race zo 28 apr 14:10 16:10
chn
esp
vr 10 mei - zo 12 mei
Quali za 11 mei 15:00 16:00
Race zo 12 mei 15:10 17:10
aze
mco
do 23 mei - zo 26 mei
Quali za 25 mei 15:00 16:00
Race zo 26 mei 15:10 17:10
esp
can
vr 07 jun - zo 09 jun
Quali za 08 jun 20:00 21:00
Race zo 09 jun 20:10 22:10
mco
fra
vr 21 jun - zo 23 jun
Quali za 22 jun 15:00 16:00
Race zo 23 jun 15:10 17:10
can
aut
vr 28 jun - zo 30 jun
Quali za 29 jun 15:00 16:00
Race zo 30 jun 15:10 17:10
fra
gbr
vr 12 jul - zo 14 jul
Quali za 13 jul 15:00 16:00
Race zo 14 jul 15:10 17:10
aut
deu
vr 26 jul - zo 28 jul
Quali za 27 jul 15:00 16:00
Race zo 28 jul 15:10 17:10
gbr
hun
vr 02 aug - zo 04 aug
Quali za 03 aug 15:00 16:00
Race zo 04 aug 15:10 17:10
deu
bel
vr 30 aug - zo 01 sep
Quali za 31 aug 15:00 16:00
Race zo 01 sep 15:10 17:10
hun
ita
vr 06 sep - zo 08 sep
Quali za 07 sep 15:00 16:00
Race zo 08 sep 15:10 17:10
bel
sgp
vr 20 sep - zo 22 sep
Quali za 21 sep 15:00 16:00
Race zo 22 sep 14:10 16:10
ita
rus
vr 27 sep - zo 29 sep
Quali za 28 sep 14:00 15:00
Race zo 29 sep 13:10 15:10
sgp
jpn
vr 11 okt - zo 13 okt
Quali za 12 okt 08:00 09:00
Race zo 13 okt 07:10 09:10
rus
mex
vr 25 okt - zo 27 okt
Quali za 26 okt 20:00 21:00
Race zo 27 okt 20:10 22:10
jpn
usa
vr 01 nov - zo 03 nov
Quali za 02 nov 22:00 23:00
Race zo 03 nov 20:10 22:10
mex
bra
vr 15 nov - zo 17 nov
Quali za 16 nov 18:00 19:00
Race zo 17 nov 18:10 20:10
usa
are
vr 29 nov - zo 01 dec
Quali za 30 nov 14:00 15:00
Race zo 01 dec 14:10 16:10
bra
Start GP Azerbeidzjan
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 Grand Prix China 2019

Albon ondanks zware klapper optimistisch: "Onze race pace is erg goed"

De derde vrije training voor de Grand Prix van China eindigde letterlijk met een knaller: Alexander Albon vloog op hoge snelheid de muur bij het uitkomen van de laatste bocht in. De 23-jarige Thai was ongedeerd - zijn wagen echter dusdanig beschadigd dat deelname aan de kwalificatie werd uitgesloten.

Naar nieuwsoverzicht © Red Bull Content Pool

Zodoende zal Albon als twintigste en laatste moeten beginnen aan de Chinese Grand Prix. Teleurstellend, aangezien de Toro Rosso-debutant tijdens de zaterdagtraining een keurige negende tijd liet noteren.

"Ik beleefde een zware crash in de derde vrije training, gelukkig ben ik in orde, maar de teleurstelling dat ik een fout maakte overheerst. We waren erg snel in die training en ook al telt dat niet zo zwaar als de kwalificatieuitslag, het is wel een positief punt dat we meenemen richting de race", sprak Albon naderhand.

"Op dit circuit spelen we een beetje met het astroturf (het nepgras op de uitloopstrook, red.) dat aan de buitenkant bij het uitkomen van de laatste bocht ligt. Je gaat namelijk iets sneller als je daar overheen rijdt. Het is wat gevaarlijk en normaal gesproken kan je een klein stuurfoutje wel opvangen, maar ditmaal was ik te gretig op het gaspedaal."

Albon weet dat hij niet was gecrasht, als de wagen linksaf was geslagen. "Liever was ik gespind naar de linkerkant van de baan, maar de wagen sloeg haaks rechtsaf en vloog de muur in. Positieve noten zijn de prima tweede sessie van vrijdag en onze race pace. Ik durf optimistisch naar de wedstrijd te kijken. Het gaat niet gemakkelijk worden, maar ik denk dat we het tempo hebben om veel tegenstanders in te halen. Wie weet scoren we zelfs wel weer punten!"

De teammaat van Albon, Daniil Kvyat, kwam in de kwalificatie voor de Chinese Grand Prix tot een elfde tijd.

Check hier de beelden van de zware klapper van Albon in de derde vrije training.

RN365 Nieuwsdossier Belangrijkste nieuws over de GP van China

RN365 Special
Voorbeschouwing GP Azerbeidzjan

Na drie Grands Prix staat de teller voor Mercedes op drie – qua overwinningen, maar ook qua tweede plaatsen. Kan de concurrentie voorkomen dat het Duitse merk er vier uit vier van maakt?

Lees meer