De afgelopen jaren was de wagen van het huidige Aston Martin (toen Racing Point) grotendeels felroze. Die kleurstelling was te danken aan hoofdsponsor BWT, dat vorig jaar tevens de titelsponsor was van het Britse team uit Silverstone. Nadat teameigenaar Lawrence Stroll bekend had gemaakt dat hij het team op zou gaan toveren tot het fabrieksteam van Aston Martin, leek het logisch dat de wegen van de twee partijen zouden gaan scheiden. Zeker toen IT-bedrijf Cognizant als titelsponsor werd aangekondigd leek het onvermijdelijk. De afgelopen weken werd BWT meerdere keren in verband gebracht met andere teams, zoals Haas en Williams. Toch heeft de Duitse partij, gespecialiseerd in watertechnologie, ervoor gekozen om door te gaan met Aston Martin. Deze woensdag kondigden de twee partijen, die sinds 2017 samenwerken, de verlenging van hun sponsorovereenkomst aan. De grote vraag is natuurlijk of de roze livery terugkomt, maar Aston Martin laat weten dat de wagen die volgende week wordt gepresenteerd, in de essentie anders gekleurd zal zijn. "De look and feel van het nieuwe Aston Martin-team dat op 3 maart wordt gelanceerd zal heel anders zijn, met een geheel nieuwe basiskleur. De verlenging van ons contract zorgt er echter voor dat de accenten van het merk BWT (roze, red.) en de logo's van BWT op de nieuwe livery aanwezig zullen zijn." "De terugkeer van Aston Martin in de Formule 1 gaat hand in hand met nieuwe duurzame doelstellingen voor het merk. BWT zet zich in voor de vermindering van plasticgebruik, door het invoeren van herbruikbare vaten en recyclebare filters, om zo afval en vervuiling in de moderne wereld te verminderen", zo luidt het persbericht.
Meest gelezen