Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul

F1-stand

  • 1 BOT 43
  • 2 HAM 37
  • 3 NOR 26
VT1 vr 17 jul 11:00 12:30
VT2 vr 17 jul 15:00 16:30
VT3 za 18 jul 12:00 13:00
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
Quali za 12 sep 15:00 16:00
Race zo 13 sep 15:10 17:10
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
Start GP Hongarije
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Formule 1 GP Nederland

Bezwaren Pirelli tegen kombocht Circuit Zandvoort nemen af

Pirelli maakt zich minder zorgen over de mogelijke gevolgen van één of meerdere kombochten op het Circuit Zandvoort. Eerste calculaties tonen aan de de belasting van de banden meevalt.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Toen Circuit Zandvoort aankondigde van de Arie Luyendijkbocht een kombocht te willen maken om de Formule 1-coureurs met open DRS het rechte stuk op te katapulteren, stuitte dat idee op weerstand van bandenfabrikant Pirelli. Men was bang dat de banden die extra druk niet aan zouden kunnen. Nu we enkele maanden verder zijn, zijn die bezwaren al ietwat afgezwakt.

"De berekeningen die we nu op de kwestie hebben losgelaten en die zijn gebaseerd op de performance van de auto's van 2019, tonen aan dat de extra belasting van de banden door kombochten niet zo groot is als gedacht", zo antwoordt Pirelli's Mario Isola op de vraag van RacingNews365.

Isola spreekt over 'kombochten', omdat men niet alleen de Arie Luyendijkbocht een banking wil geven: "Welke bochten dat precies nog meer zijn kan niet ik niet zeggen, omdat ik geen verkeerde informatie wil geven, maar het gaat in totaal om twee of drie bochten."

Op de vraag of Pirelli zich alsnog zorgen maakt over de geplande kombochten, antwoordt Isola niet ontkennend: "We zijn altijd een beetje bezorgd, maar nu iets minder dan twee weken geleden."

"We staan in ieder geval in nauw contact met de promoters van het evenement, de FOM en de FIA en Dromo, het architectenbureau dat de verbouwing voor haar rekening neemt."

"Dat is belangrijk, want we zijn graag op tijd op de hoogte van geplande aanpassingen van een circuit. In het geval van Silverstone bijvoorbeeld werd de baan een week vóór de Grand Prix opnieuw geasfalteerd. Daar konden wij vervolgens niet meer op anticiperen."

Met medewerking van Joe van Burik.

Voorspel en win

Wie wint de GP van Duitsland 2019?

Speel mee en win een Max Verstappen cap!

Speel mee

RN365 Nieuwsdossier Formule 1 GP van Nederland nieuws

Het laatste nieuws over de Grand Prix van Nederland vind je hier

4 reacties