Was Valtteri Bottas eind 2021 de coureur met de meeste motorwissels - toen nog bij Mercedes -, nu is hij in 2022 met Alfa Romeo de eerste die op het randje van een gridstraf balanceert. Het ging al vroeg in de eerste vrije training mis. Zijn Ferrari-motor sputterde tegen en dus was Alfa Romeo genoodzaakt de CE (Control Electronics) te wisselen.
Van de CE mag je er per seizoen maar twee gebruiken en dus zit Bottas reeds op het punt dat hij bij nóg een wissel van hetzelfde onderdeel tegen een gridstraf aan loopt. In dat geval wordt hij tien plaatsen terug gezet op de grid. Als nadien het onderdeel nóg vaker gewisseld wordt, volgt voortaan een gridstraf van vijf plaatsen.
Anderen bekeken ook:
Bottas kritisch, maar hoopvol
Bottas zelf echter vertrouwt erop dat men het probleem in de kiem weet te smoren: "Ze hebben de oorzaak gevonden, iets met de elektronica. Het zou nu niet meer opnieuw moeten gebeuren. Het is echter niet het eerste probleem waar we tegenaan lopen, dus we moeten op elk afzonderlijke detail blijven letten om er zeker van te zijn dat dit soort dingen niet opnieuw gebeurt."
Ook interessant:
Brede grijns Red Bull zegt genoeg over titelkansen Verstappen
In de podcast van RacingNews365 bekijken we de titelkansen van Verstappen, de concurrentie van Ferrari en hebben Tom Coronel, Ruud Dimmers en host Joris Mosterdijk een verrassing voor jullie! Volg hier snel de laatste aflevering!
Het voetbalseizoen wordt zaterdag afgesloten met de Champions League finale
Wie wint de Champions League finale: Inter Milan of Manchester City? Win bij Unibet 100x jouw inzet als jouw favoriet wint!
Alleen geldig voor nieuwe spelers, minimum leeftijd 24 jaar. Wat kost gokken jou? Stop op tijd. 18+
Win 100x jouw inzet!