Het leek een goede beslissing van Mercedes. Na de crash van Alexander Albon haalde het team George Russell, de leider in de wedstrijd, naar binnen. De safety car was op de baan en Russell kreeg nieuwe banden onder zijn wagen. Toen volgde de rode vlag. Lewis Hamilton en Max Verstappen kregen een gratis bandenwissel in hun schoot geworpen én behielden hun posities, terwijl Russel terugviel naar P7. Volgens analist Martin Brundle was dat niet helemaal eerlijk, zo zegt hij bij Sky Sports. "Wat de race van Russell verpestte was dat zijn motor ontplofte waardoor hij uitviel. Maar wat zijn race slechter maakte was dat het team hem heel slim dacht te pitten tijdens de safety car-situatie. Maar daarna kwam er die verrassende rode vlag", aldus Brundle.
Baat bij hebben
"Het doel van de mogelijkheid om je banden te wisselen tijdens een rode vlag is dat er bijna altijd een incident is geweest, brokstukken, schade, je mag je voorvleugels wisselen, en als je lekke banden hebt of wat dan ook, mag je je banden wisselen. Op dat moment wordt het verstandig geacht om elk team een nieuwe set banden te laten monteren." Volgens Brundle moet er gekeken worden of er aanpassingen moeten komen aan het reglement. "Ik denk dat we dat moeten herzien, maar zoals altijd in de Formule 1 is zoiets een enorm ingewikkelde zaak. We moeten daar echt over nadenken voordat we dat veranderen, want het irriteert mensen echt, maar een andere keer heeft Russell er misschien baat bij."
Meest gelezen