Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

De beste 1 april-grappen uit de Formule 1

Gisteren was het weer die ene dag in het jaar waarop je als Formule 1-journalist nog net wat voorzichtiger te werken moet gaan. De redacties van over de hele wereld waren, dat moeten we ze nageven, creatief.

Op woensdag werd de terugkeer van twee grote autofabrikanten in de Formule 1-aangekondigd. Die definitieve bevestiging van Aston Martin beruste op waarheid en hing al tijden in de lucht, die van Porsche kwam uit te lucht vallen. Het moet gezegd worden, met Ron Dennis en Eddie Jordan aan het roer, had het project zeker kans van slagen gehad. Voor de coureurs kon met putten uit een rijke poule van Porsche-rijders, maar ook Fernando Alonso zou op de shortlist staan. We hadden het team in 2021 zeker graag op de grid gezien, maar helaas. Overigens was het maar zeer de vraag of de nieuwe eigenaren van de Formule 1 Porsche toegang hadden verleend tot de F1-wereld. Disney, dat erom bekendstaat de ene na de andere overname te bewerkstelligen, kocht de Formule 1 voor vele miljarden. De deal zou halverwege het jaar in kannen en kruiken moeten zijn, maar tegen die tijd zullen we allang weten dat het om een 1 april grap-ging. Hetzelfde was ook direct duidelijk toen het bericht naar buiten kwam dat Lawrence Stroll - u weet wel, de man die de naam Aston Martin als constructeur terugbrengt naar de Formule 1- samen met Toto Wolff de Ferrari over zou nemen. Een spectaculaire kop, maar misschien wel nog de meest doorzichtige van allemaal.

Viaplay
x
Trucje Verstappen verklaart opzienbarend Red Bull-trucje