Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
Formule 1 nieuws

Ericsson geeft af op DRS: "In IndyCars gaan we gewoon voor de actie"

Hij heeft net twee IndyCar-wedstrijden gereden, maar voormalig Formule 1-coureur Marcus Ericsson is nu al helemaal om. De 28-jarige Zweed geniet van zijn nieuwe dienstverband en trekt inmiddels al Formule 1-begrippen in twijfel. Zo is Ericsson niet onder de indruk van het DRS-systeem.

In de Formule 1 kunnen coureurs gebruik maken van een DRS-systeem, een middel waardoor de achtervleugel 'open' klapt en er minder neerwaartse druk is. Zodoende gaat de wagen harder. Op deze manier kan de coureur in kwestie voorliggers sneller achterhalen.

Bij de IndyCar Series wordt niet gebruik gemaakt van een dergelijk systeem, iets wat Ericsson, die tegenwoordig in de Amerikaanse openwielklasse uitkomt, kan bekoren. "Ik weet het niet zo goed", spreekt Ericsson via zijn persoonlijke Twitter-kanaal, doelend op DRS. "Eén van de mooiste dingen uit de IndyCars is het feit dat we geen gebruik maken van een systeem als DRS. Zodoende zijn er veel meer gevechten op de baan, wiel tegen wiel, in elke bocht. Je hoeft niet te wachten op een DRS-mogelijkheid, je gaat er gewoon voor als je de kans krijgt!"

Zijn twee IndyCar-optredens leverden Ericsson overigens nog niet bijster veel succes op. De Zweed viel uit tijdens de openingswedstrijd op het stratencircuit van St. Petersburg en moest afgelopen weekend genoegen nemen met een vijftiende plaats op het Circuit of The Americas.

Ericsson kwam gedurende vijf seizoenen uit in de Formule 1 en reed in totaal 97 Grands Prix. Zijn beste klassering was een achtste plaats tijdens de Australische Grand Prix van 2015.

Breaking Marko: ‘Zoveel tijd wint Mercedes op Red Bull met het DAS-systeem’