Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul
  • 1 HAM LAP 71
  • 2 BOT + 13.719
  • 3 VER + 33.698
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
  • 1 HAM LAP 70
  • 2 VER + 8.702
  • 3 BOT + 9.452
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
  • 1 HAM LAP 52
  • 2 VER + 5.856
  • 3 LEC + 18.474
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
  • 1 VER LAP 52
  • 2 HAM + 11.326
  • 3 BOT + 19.231
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
  • 1 HAM LAP 66
  • 2 VER + 24.177
  • 3 BOT + 44.752
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
  • 1 HAM LAP 44
  • 2 BOT + 8.448
  • 3 VER + 15.455
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
  • 1 GAS LAP 53
  • 2 SAI + 0.415
  • 3 STR + 3.358
bel
ita
vr 11 sep - zo 13 sep
  • 1 HAM LAP 59
  • 2 BOT + 4.880
  • 3 ALB + 8.064
ita
rus
vr 25 sep - zo 27 sep

F1-stand

  • 1 HAM 190
  • 2 BOT 135
  • 3 VER 110
VT1 vr 25 sep 10:00 11:30
VT2 vr 25 sep 14:00 15:30
VT3 za 26 sep 11:00 12:00
Quali za 26 sep 14:00 15:00
Race zo 27 sep 13:10 15:10
ita
deu
vr 09 okt - zo 11 okt
Quali za 10 okt 15:00 16:00
Race zo 11 okt 15:10 17:10
rus
por
vr 23 okt - zo 25 okt
Quali za 24 okt 15:00 16:00
Race zo 25 okt 15:10 17:10
deu
ita
za 31 okt - zo 01 nov
Quali za 31 okt 14:00 15:00
Race zo 01 nov 13:10 15:10
por
tur
vr 13 nov - zo 15 nov
Quali za 14 nov 15:00 16:00
Race zo 15 nov 15:10 17:10
ita
bhr
vr 27 nov - zo 29 nov
Quali za 28 nov 16:00 17:00
Race zo 29 nov 16:10 18:10
tur
bhr
vr 04 dec - zo 06 dec
Quali za 05 dec 16:00 17:00
Race zo 06 dec 16:10 18:10
bhr
are
vr 11 dec - zo 13 dec
Quali za 12 dec 14:00 15:00
Race zo 13 dec 14:10 16:10
bhr
Start GP Rusland
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ross Brawn

F1-baas wil macht van Formule 1-teams beperken

Om in de toekomst sneller en evenwichtiger beslissingen te nemen, wordt er een nieuw overlegorgaan, bestaande uit de Formule 1-teams, de FIA en Liberty Media in het leven geroepen. Dit nieuwe orgaan moet ervoor zorgen dat de teams niet zo makkelijk nieuwe plannen kunnen blokkeren, aldus Ross Brawn.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Getty Images/Red Bull Contentpool

Met de komst van het nieuwe overlegorgaan in de Formule 1 wordt de macht tussen de teams, FIA en Liberty Media eerlijker verdeeld. Iedere groep krijgt tien stemmen en niet alle besluiten moeten unaniem goedgekeurd worden. Ross Brawn is blij met de nieuwe overlegstructuur tussen alle betrokken partijen.

"Het nieuwe orgaan zal vanaf 2021 de ontwikkelingen van de nieuwe reglementen overzien", legt Brawn uit aan Racefans.net. "Een van de belangrijkste dingen van de nieuwe structuur is dat we in de toekomst niet meer volledig tegengewerkt kunnen worden als wij veranderingen willen doorvoeren."

Daarmee doelt de sportief directeur op de macht die de teams in de huidige structuur nog hebben. Alle besluiten worden unaniem goedgekeurd. Als één team dwarsligt, dan wordt een plan al afgeschoten. Dat gebeurde onlangs met het eventueel invoeren van de kwalificatieraces voor volgend seizoen, toen onder meer Mercedes het idee tegenhield. Deze vorm van besluitvorming behoort met de nieuwe structuur tot het verleden.

"Het nieuwe overlegorgaan moet voor de teams fungeren als een stabiel instituut met de mogelijkheid om te kunnen ontwikkelen als dat noodzakelijk is", stelt Brawn. Deze nieuwe vorm van besluitvorming komt volgens hem de sport alleen maar ten goede. "De prioriteit van de Formule 1, de FIA en Liberty Media is om de sport zo geweldig mogelijk te maken. Dat is altijd wat we voor ogen hebben, mogen we in de toekomst veranderingen doorvoeren."

Beluister hieronder de nieuwste aflevering van de Formule 1-podcast van RacingNews365. Hierin wordt onder andere de mysterieuze zaak van Ferrari's motor besproken door Tim Coronel, Ruud Dimmers en Jeroen van Inkel.

2 reacties