Ferrari reist naar Canada na een debacle in Bakoe, waarbij Carlos Sainz en Charles Leclerc de finish niet haalden en dus nul punten scoorden. Het zijn resultaten waar de Italiaanse renstal niet op hoopt in de titelstrijd met Red Bull. Teambaas Mattia Binotto stipt echter een kleine verbetering aan, wat de komende races belangrijk gaat zijn. De Scuderia kwam namelijk de eerste races van het Formule 1-seizoen tekort op topsnelheid. Hierdoor waren Max Verstappen en Sergio Perez sneller op het rechte stuk, wat natuurlijk een fors nadeel is tijdens het aanvallen of juist tijdens het verdedigen. Een nieuwe achtervleugel heeft het probleem echter opgelost. "Met deze vleugel en een ander type downforce zie ik geen groot snelheidsverschil meer", bevestigt hij aan onder andere RacingNews365. "We zijn qua snelheid nu gelijk aan elkaar." Op de zaterdag voor de GP van Azerbeidzjan werd het verschil met de nieuwe set-up al duidelijk. "In de kwalificatie zagen we resultaat en tijdens de race was het goed genoeg om in het gevecht te blijven en om Max achter ons te houden op het rechte stuk", aldus Binotto.
Ferrari: 'Achtervleugel werkt net als die van Red Bull'
Binotto ziet veel gelijkenissen tussen de veranderde achtervleugel van de Italiaanse renstal en die van de grote concurrent. "Hij werkt vergelijkbaar met die van Red Bull, met hetzelfde niveau aan downforce. Het geeft mij het vertrouwen dat, als wij deze gebruiken, er geen problemen zullen zijn." Ferrari heeft hiermee ondanks de tegenvaller in Azerbeidzjan een belangrijk nadeel opgelost, want op de rechte stukken konden Leclerc en Sainz vaak weinig doen tegen een aanval van Red Bull.
Meest gelezen