Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 03 jul - zo 05 jul
  • 1 BOT LAP 71
  • 2 LEC + 2.700
  • 3 NOR + 5.491
aut
vr 10 jul - zo 12 jul

F1-stand

  • 1 BOT 25
  • 2 LEC 18
  • 3 NOR 16
VT1 vr 10 jul 11:00 12:30
VT2 vr 10 jul 15:00 16:30
VT3 za 11 jul 12:00 13:00
Quali za 11 jul 15:00 16:00
Race zo 12 jul 15:10 17:10
aut
hun
vr 17 jul - zo 19 jul
Quali za 18 jul 15:00 16:00
Race zo 19 jul 15:10 17:10
aut
gbr
vr 31 jul - zo 02 aug
Quali za 01 aug 16:00 17:00
Race zo 02 aug 16:10 18:10
hun
gbr
vr 07 aug - zo 09 aug
Quali za 08 aug 16:00 17:00
Race zo 09 aug 16:10 18:10
gbr
esp
vr 14 aug - zo 16 aug
Quali za 15 aug 15:00 16:00
Race zo 16 aug 15:10 17:10
gbr
bel
vr 28 aug - zo 30 aug
Quali za 29 aug 15:00 16:00
Race zo 30 aug 15:10 17:10
esp
ita
vr 04 sep - zo 06 sep
Quali za 05 sep 15:00 16:00
Race zo 06 sep 15:10 17:10
bel
Start GP Oostenrijk (2)
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

"Ferrari-motor halve seconde per ronde sneller dan de rest"

De Italiaanse krachtbron van Ferrari is volgens concurrent Mercedes goed voor een tijdwinst van een halve seconde per ronde op de rechte stukken.

Artikel
Naar nieuwsoverzicht © Ferrari

Ferrari domineerde grote delen van het Grand Prix-weekend in Bahrein, wat volgens concurrent Mercedes te danken was een de superieure Italiaanse krachtbron. Pas op zondagavond gooide een technisch defect roet in het eten. Charles Leclerc zag een zekere overwinning aan zijn neus voorbij gaan, doordat zijn motor nog op vijf van de zes cilinders liep.

Mercedes-teambaas Toto Wolff vreest dit weekend in China op het Shanghai International Circuit wederom een Italiaanse dominantie. Het lange rechte stuk van ruim een kilometer moet in het voordeel van de Scuderia zijn. "Hun rechtelijnsnelheid is ongelooflijk. De power die ze lieten zien was in Bahrein door niemand te evenaren. In de kwalificatie was hun tijdwinst een halve seconde per ronde, alleen al op de rechte stukken. Het is erg moeilijk om daar tegen op te boksen", laat Wolff optekenen.

Mercedes heeft bij haar concurrent niet één specifiek onderdeel in de motor ontdekt dat het verschil maakt. "Het is niet de drag. Er is niet één specifiek element dat het verschil maakt. Het verschil in drag zou ze misschien een tiende opleveren. We hebben veel data verzameld tijdens de kwalificatie en de race en zien een duidelijk verschil in motorvermogen, dat we moeten onderzoeken."

RN365 Nieuwsdossier Belangrijkste nieuws over de GP van China

Breaking Ricciardo weigert zijn Renault af te staan aan Alonso