Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

"Ferrari-motor halve seconde per ronde sneller dan de rest"

De Italiaanse krachtbron van Ferrari is volgens concurrent Mercedes goed voor een tijdwinst van een halve seconde per ronde op de rechte stukken.

Ferrari domineerde grote delen van het Grand Prix-weekend in Bahrein, wat volgens concurrent Mercedes te danken was een de superieure Italiaanse krachtbron. Pas op zondagavond gooide een technisch defect roet in het eten. Charles Leclerc zag een zekere overwinning aan zijn neus voorbij gaan, doordat zijn motor nog op vijf van de zes cilinders liep. Mercedes-teambaas Toto Wolff vreest dit weekend in China op het Shanghai International Circuit wederom een Italiaanse dominantie. Het lange rechte stuk van ruim een kilometer moet in het voordeel van de Scuderia zijn. "Hun rechtelijnsnelheid is ongelooflijk. De power die ze lieten zien was in Bahrein door niemand te evenaren. In de kwalificatie was hun tijdwinst een halve seconde per ronde, alleen al op de rechte stukken. Het is erg moeilijk om daar tegen op te boksen", laat Wolff optekenen. Mercedes heeft bij haar concurrent niet één specifiek onderdeel in de motor ontdekt dat het verschil maakt. "Het is niet de drag. Er is niet één specifiek element dat het verschil maakt. Het verschil in drag zou ze misschien een tiende opleveren. We hebben veel data verzameld tijdens de kwalificatie en de race en zien een duidelijk verschil in motorvermogen, dat we moeten onderzoeken."

x
Gridstraf Verstappen op randje gridstraf na opmerkelijke wissel