Sluit je aan bij De grootste racefamilie van Nederland

Ontdek welk pakket bij jou past

  • Altijd meepraten over de Formule 1
  • Kans maken op toffe prijzen
  • Advertentievrije site * (Plus & Premium)
  • Toegang tot de exclusieve RN365 app (Plus & Premium)
  • En nog veel meer…
* m.u.v. content van derden
Ontdek de mogelijkheden

Ferrari neemt tóch geen afscheid van iconische sigarettensponsor

Het huwelijk met Ferrari en sigarettenmerk Philip Morris leek na 2021 voorbij te zijn, maar de twee blijven alsnog trouw aan elkaar. Toch zullen de Formule 1-fans hier weinig van merken tijdens de races.

Sigarettenmerken en de Formule1 gingen vorige eeuw hand in hand met elkaar door het leven. Dit veranderde echter in de loop der jaren: een pakje sigaretten op de auto afbeelden werd op een gegeven moment niet meer toegestaan. Ferrari nam echter nog geen afscheid van sponsor Philip Morris International (PMI) en ging tot en met 2021 door met een sponsorschap onder de naam Mission Winnow . Het logo van Mission Winnow was enige tijd prominent aanwezig op de Formule 1-bolide van Ferrari, maar na het seizoen van 2021 nam de Italiaanse renstal in eerste instantie afscheid van het sigarettenmerk. Het naamsponsorschap verdween, maar er werd nog wel gepraat over een voortzetting van de banden met PMI. Dit blijkt nu ook te worden gedaan: Mission Winnow blijft onderdeel van de Ferrari-familie, al zullen ze niet langer meer titelsponsor zijn van de Scuderia. Onder de grotere sponsors zoals Shell en Santander staat het sigarettenmerk nu tussen de kleinere sponsoren, zoals Ray-Ban en AWS. Hiermee blijven de meer dan vijftig jaar oude banden tussen Ferrari en PMI dus bestaan.

Viaplay
x
Red Bull op de weg terug? Verstappen met goed Red Bull-nieuws richting de VS