Welkom bij RN365

Je bent ingelogd. Profiteer direct van alle voordelen van jouw account:

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.

Welkom bij RN365

Word onderdeel van de grootste racefamilie van Nederland. Maak nu jouw gratis account aan!

  • Praat mee over de Formule 1;
  • Maak kans op leuke prijzen;
  • Krijg toegang tot exclusieve content;
  • Profiteer van exclusieve voordelen.
vr 26 mrt - zo 28 mrt
  • 1 HAM LAP 56
  • 2 VER + 0.745
  • 3 BOT + 37.383
ita
vr 16 apr - zo 18 apr

F1-stand

  • 1 HAM 25
  • 2 VER 18
  • 3 BOT 16
VT1 vr 16 apr
VT2 vr 16 apr
VT3 za 17 apr
Quali za 17 apr
Race zo 18 apr
bhr
por
vr 30 apr - zo 02 mei
Quali za 01 mei
Race zo 02 mei
ita
esp
vr 07 mei - zo 09 mei
Quali za 08 mei
Race zo 09 mei
por
mco
do 20 mei - zo 23 mei
Quali za 22 mei
Race zo 23 mei
esp
aze
vr 04 jun - zo 06 jun
Quali za 05 jun
Race zo 06 jun
mco
can
vr 11 jun - zo 13 jun
Quali za 12 jun
Race zo 13 jun
aze
fra
vr 25 jun - zo 27 jun
Quali za 26 jun
Race zo 27 jun
can
aut
vr 02 jul - zo 04 jul
Quali za 03 jul
Race zo 04 jul
fra
gbr
vr 16 jul - zo 18 jul
Quali za 17 jul
Race zo 18 jul
aut
hun
vr 30 jul - zo 01 aug
Quali za 31 jul
Race zo 01 aug
gbr
bel
vr 27 aug - zo 29 aug
Quali za 28 aug
Race zo 29 aug
hun
nld
vr 03 sep - zo 05 sep
Quali za 04 sep
Race zo 05 sep
bel
ita
vr 10 sep - zo 12 sep
Quali za 11 sep
Race zo 12 sep
nld
rus
vr 24 sep - zo 26 sep
Quali za 25 sep
Race zo 26 sep
ita
sgp
vr 01 okt - zo 03 okt
Quali za 02 okt
Race zo 03 okt
rus
jpn
vr 08 okt - zo 10 okt
Quali za 09 okt
Race zo 10 okt
sgp
usa
vr 22 okt - zo 24 okt
Quali za 23 okt
Race zo 24 okt
jpn
mex
vr 29 okt - zo 31 okt
Quali za 30 okt
Race zo 31 okt
usa
bra
vr 05 nov - zo 07 nov
Quali za 06 nov
Race zo 07 nov
mex
aus
vr 19 nov - zo 21 nov
Quali za 20 nov
Race zo 21 nov
bra
sau
vr 03 dec - zo 05 dec
Quali za 04 dec
Race zo 05 dec
aus
are
vr 10 dec - zo 12 dec
Quali za 11 dec
Race zo 12 dec
sau
Start GP Emilia-Romagna
Dagen
Uur
Min.
Sec.
Ferrari

Ferrari staat voor belangrijk comeback-jaar in de Formule 1

Het verschrikkelijke seizoen 2020 lijkt Ferrari goed wakker te hebben geschud. Met een nieuwe coureur en een verbeterde motor wil het de vieze smaak in de mond wegspoelen.

2020 was geen best jaar voor Ferrari. Sterker nog, het team eindigde sinds 1980 niet meer zo laag in het constructeurskampioenschap. Debet daaraan was de motor, die na al dan niet gesjoemel een aanzienlijk aantal pk's had ingeleverd.

Sebastian Vettel moest het onderspit delven tegen Charles Leclerc en de missie van de Duitser om wereldkampioen te worden met Ferrari mislukte definitief toen hij te horen kreeg dat hij moest vertrekken. In zijn plaats kwam Carlos Sainz, de maestro van het middenveld. De Spanjaard staat er goed op bij het team en wordt gezien als een echte teamspeler.

Met de komst van Sainz lijkt het erop dat Leclerc op 23-jarige leeftijd al de kopman is van de Scuderia. De vraag is natuurlijk hoe de Monegask met die druk omgaat. Vorig seizoen leek hij er weinig last van te hebben. Hij sleepte de auto naar plekken waar die niet thuis hoorde. Aan de andere kant maakte hij een aantal domme fouten. Als hij die uit zijn races filtert, dan heeft Ferrari dit seizoen een van de beste coureurs van het veld.

Motor

Op motorgebied belooft teambaas Mattia Binotto dit seizoen vooruitgang. Erg gek is dat natuurlijk niet, want veel slechter dan afgelopen jaar kan het niet. "De snelheid op het rechte stuk was afgelopen jaar het probleem, niet alleen het vermogen. We hebben hard gewerkt aan de power unit en de drag van de auto", legt de teambaas uit tijdens de officiële teampresentatie. "Gebaseerd op onze simulaties en wat we qua power op de dyno's zien, hebben we flink wat van die snelheid terug gewonnen. Ik verwacht dus dat snelheid een minder groot probleem is dan vorig jaar."

Herstructurering

Het team kijkt dit seizoen al met meer dan een schuin oog naar de toekomst. Met het oog op de wijzigingen van de reglementen van volgend jaar, herstructureerde de Scuderia de organisatie. De bedoeling? Vooral efficiënter worden, onder andere door de budgetcap. Op technisch gebied zijn er vier personeelsleden die verantwoordelijk zijn voor een afdeling en rapport uitbrengen aan teambaas Mattia Binotto. Enrico Cardile (Chassis), Enrico Gualtieri (Power Unit), Laurent Mekies (Racing) and Gianmaria Fulgenzi (Supply Chain).

2022

De focus van het team zal vrij snel naar 2022 verlegd worden. Logisch ook, want de auto's zijn dit jaar nagenoeg hetzelfde en de achterstand die het vorig jaar opliep zal daarom dit seizoen amper ingelopen kunnen worden. "Onze focus tijdens het seizoen zal liggen op de nieuwe auto voor volgend jaar. Dat is het voornaamste doel, dus we zullen weinig tijd besteden aan de huidige wagen", vertelde Binotto tijdens de presentatie van het team.

Conclusie

Gaat Ferrari beter presteren dan afgelopen jaar? Die vraag kan zeer waarschijnlijk met een volmondig 'ja' worden beantwoord. Zullen ze zomaar weer meestrijden om de titel in 2021? Die kans lijkt een stuk kleiner, tenzij de Italianen in de winter een klein wonder hebben verricht. Wellicht dat Binotto en co. een bezoekje aan de paus kunnen wagen.

RN365 Nieuwsdossier Wintertest 2021

Alles wat je moet weten en wil zien van de Formule 1-wintertestdagen 2021 in Bahrein.

0 reacties

    x
    Brundle: "Mercedes probeert iedereen af te leiden van de echte problemen"